הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד מכבי וכללית: מספקות לכאורה שירות טלפוני ללקוחותיהן בצורה רשלנית ללא מתן תשומת לב לאוכלוסיית כבדי השמיעה

לבית-המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד הוגשה ב- 11 בינואר 2018 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד מכבי שירותי בריאות ושירותי בריאות כללית בטענה כי הן מספקות לכאורה שירות טלפוני ללקוחותיהן בצורה רשלנית ללא מתן תשומת לב לאוכלוסיית כבדי השמיעה.

התובעים בתביעה זו הם רפאל ביתס ורגינה ברזילי (המוגדרים בתביעה ככבדי שמיעה). בתביעה נאמר בין היתר כי “תביעה זו – והבקשה לאשרה כייצוגית – עניינה בהפרה בוטה של הוראות הדין בידי המשיבות. המשיבות מפרות את הוראות הדין לרבות חוק שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, תשנ”ח – 1998, באופן גורף, ביחס לאי הקפדה על הנגשת השירות לאוכלוסיית כבדי השמיעה.

“הנה כי כן, המשיבות מספקות שירות טלפוני עבור הלקוחות בצורה רשלנית ללא מתן תשומת לב לאוכלוסיית כבדי השמיעה שמבוטחים אצלם, תוך אי מתן אפשרות הנגשה אחרת לשירותים אותן מציעות המשיבות (באמצעות האינטרנט, למשל) בכלל המרפאות ו/או המכונים ו/או המעבדות ו/או הרופאים המומחים ו/או חלק ממקצועות הרפואה ובכלל, ומבצעות בכך הפרה כלפי המבקשים בפרט והקבוצה אותה הם מייצגים”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד יוחי גבע וטל רכניץ.