הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד יורוקום תקשורת דיגיטלית בנושא תקלות ב”טלפונים כשרים” שאינם תקינים

20:40 08.01.2018

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל משפט

תגים: , ,

לבית-המשפט המחוזי מחוז מרכז הוגשה ב- 7 בינואר 2018 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת יורוקום תקשורת דיגיטלית בע”מ. התובע בתביעה זו הוא אורן חכם, המגדיר עצמו כאדם חרדי אשר ביקש לרכוש מכשיר סלולרי כשר, שמיובא ע”י חברת יורוקום.

בתביעה מתבקש בית-המשפט לקבוע כי הקבוצה בשמה מוגשת התובענה הייצוגית תוגדר כ”כלל הצרכנים אשר רכשו מכשיר סלולרי של היצרנית Nokia מדגם C2 כשר או 208 כשר או כל דגם אחר שמיובא, משווק ו/או מופץ על-ידי המשיבה, ושאינו מאפשר לכבות את רכיב הבלוטות’ [Bluetooth] לאחר הפעלה ראשונית שלו, ולתפעל את אפשרות הבלוטות’ כגון הסרה של התקנים שהותאמו, אלא באמצעות פעולה מורכבת יחסית מבחינה טכנית ו/או המצריכה שירותי מעבדה בתשלום, דבר שלא היו מודעים לכך מראש או לכך שרכשו מוצר פגום”.

התובע מעריך כי יש “עשרות אלפי לקוחות (וייתכן שאף למעלה מכך) במעמדו ובנסיבות דומות לשלו”. [הערה: ההדגשה – מופיעה במקור].

לדבריו, “בבואם של חברי הקבוצה לרכוש את המוצר, הם חשבו כי מדובר במוצר תקין ושילמו בהתאם לידיעה כי המוצר אכן תקין, אך בפועל המוצר אינו תקין בשל התקלה, עת גילו כי כאשר מפעילים את רכיב הבלוטות’ במכשיר, לא ניתן לסגור אותו אלא אם משחזרים/מאפסים את הגדרות היצרן וזאת במקרה שיודעים את קוד האיפוס של המכשיר, שאם לא יש צורך לקחת את המכשיר למעבדה בתשלום.

“מדובר בפרט מהותי שלו היו יודעים זאת מראש, היו שוקלים אם בכלל לרכוש את המכשיר ולא במחיר ששילמו בפועל.

“בנוסף לכך, פעולה זאת גוררת אחריה מחיקת נתונים מהמכשיר והגדרותיו, מה שגורם לעוגמת נפש רבה אצל המשתמש”.

התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין טל רכניץ ויוחי גבע.