הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד 012 מובייל: בעת ניוד מספר אליה היא פותחת (זמנית) קו נוסף עד להשלמת הליך הניוד אך בסיומו אינה מבטלת הקו הפיקטיבי וממשיכה לחייב עבורו

19:51 16.09.2017

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל משפט

תגים: ,

לבית-המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה ב- 7 בספטמבר 2017 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת 012 מובייל (מקבוצת פרטנר תקשורת) בטענה כי בעת ניוד מספר אליה מחברת סלולר אחרת, היא פותחת (זמנית) קו נוסף עד להשלמת הליך הניוד אצלה אך בסיומו היא אינה מבטלת הקו הזמני, הפיקטיבי, וממשיכה לחייב עבורו את מי שנייד מספר אליה והפך ללקוח שלה.

התובעת בתביעה זו היא עדי שפיר בשם הורי אמה. “במהלך שנת 2014 השיקה הנתבעת מסע פרסום רחב לפיו הלקוחות מוזמנים לנייד אליה את הקווים שלהם מכל חברות התקשורת האחרות, ולשמור על המספר הישן שלהם וזאת תוך ביצוע מספר פעולות דרך אתר האינטרנט של הנתבעת, ללא צורך בהגעה לסניפים המשווקים של הנתבעת, ובד בבד לקבל כרטיס SIM בעזרת שליח מטעם הנתבעת שיגיעה עד לבית הלקוח. התובעת החליטה להתקשר עם הנתבעת בעקבות פרסום זה.

“התובעת מציינת כי הנתבעת התהדרה בפרסומיה כי היא הצליחה לגייס במסע הזה בין 200 ל- 300 אלף מנויים חדשים, דבר שהעשיר את קופתה במיליונים רבים.

“אחרי תקופה מסויימת ובמסגרת שיחת טלפון עם נציגת הנתבעת, התברר למבקשת כי לכל לקוח שעובר למשיבה, במסלול המתואר לעיל (על-ידי ניוד מחברה אחרת), מונפק ע”י מערכת הנתבעת ובאופן אוטומטי מספר טלפון זמני.

“התובעת מציינת כי הליך ההצטרפות אל הנתבעת מתבצע ע”י מספר פעולות באתר הנתבעת ומתברר כי הנתבעת מנפיקה [מספר] טלפון זמני עד שהמספר המנוייד נקלט במערכת, אלא שאחרי שמתבצע הניוד של המספר, המערכת לא מבטלת את המספר הזמני, וכך ממשיכה הנתבעת לחייב את הלקוחות בעלות החזקת מספר נוסף מבלי שהלקוחות יידעו במה מדובר.

“התובעת מציינת כי  התנהלות הנתבעת הינה שרירותית והלקוח לא מעודכן בעניין ואף לא נדרשת הסכמתו למהלך שהנתבעת  עושה. חשוב לציין כי למשיבה אין מרכזי שירות פרונטליים וישירים כמו החברות האחרות, כך שהשירות ללקוחות וכל הנלווה לכך, מתבצע דרך פנייה למענה אנושי או דרך אתר האינטרנט של הנתבעת.

בכתב התביעה נאמר עוד כי התובעת פנתה אל שירות הלקוחות של החברה ולמרות שעברה בין מספר גורמים במערך השירות, לא הסכימו להחזיר לה את הכספים שנגבו מסבתה. “הנתבעת ציינה כי מטרת הנפקת הקו היא טכנית ומשרתת את הפן הטכני של הניוד ולכן נשאלת השאלה באם מדובר בעניין טכני טכנולוגי, מדוע היא אינה מבטלת זאת מיידית כאשר הקו מתנייד וחשוב מכל מדוע היא גובה על מספר זה חיובים חודשיים … ולגבות כספים כאילו מדובר בקו רגיל לכל דבר ועניין?”

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד ניזאר טנוס ואלי גוטליב.