הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד הוט מובייל בשם כל לקוחותיה אשר היא “גבתה מהם תשלומים בגין קו סלולר ‘פיקטיבי’ אשר לא הוזמן על-ידם”

19:44 16.09.2017

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל משפט

תגים: ,

לבית-המשפט המחוזי בת”א הוגשה ב- 9 באוגוסט 2017 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת הוט מובייל בשם כל לקוחותיה אשר היא “גבתה מהם תשלומים בגין קו סלולר ‘פיקטיבי’ אשר לא הוזמן על-ידם”.

“עניינה של בקשת אישור זו (והתובענה במסגרתה היא מוגשת) הינו בכך שהמשיבה מחייבת חלק ניכר מלקוחותיה בתשלומים עבור חשבון סלולר ‘פיקטיבי’ (אשר לא נרכש ע”י לקוחותיה מעולם), וזאת בנוסף לחשבון הסלולר שנרכש על-ידם מהמשיבה”.

התובעת היא הודיה שוקרון שהייתה מנוייה של החברה מספטמבר 2016 עד סוף דצמבר 2016. “במצב דברים זה הייתה המבקשת סמוכה ובטוחה כי ההתקשרות בינה לבין המשיבה הסתיימה, ובהתאם לכך, כי המשיבה תחדל מלחייב אותה בתשלום חודשי.

“במהלך חודש יוני 2017 גילתה לתדהמתה המבקשת כי המשיבה ממשיכה לחייב אותה במהל כל החודשים מאז התנתקה משירותיה, בסכום קבוע של 35 ₪. או אז התקשרה המבקשת אל המשיבה ודרשה להבין מדוע היא ממשיכה לחייב אותה בגין קו סלולר, וזאת כאשר המבקשת התנתקה מזה חודשים רבים משירותיה.

“… אין מדובר במקרה נקודתי שאירע בעניינה של המשיבה. נהפוך הוא, כפי שיוכח במסגרת בקשה זו מדובר במחדל שיטתי של המשיבה אשר ננקט כלפי לקוחות רבים. בטרם הגשת בקשת אישור זו שוחחה המבקשת עם מספר נציגים של המשיבה וביקשה לדעת כיצד חוייב חשבונה בגין חשבון ‘פיקטיבי’, ואם החיוב הפסול בעניינה הינו תופעה שכיחה בשורות המשיבה (או שמא מדובר בתופעה נדירה). המבקשת נדהמה לגלול כי נציג אחר נציג אמרו לה שמדובר בתופעה ידועה ונפוצה אשר נציגיה של המשיבה נתקלים בה מידי יום (ולעיתים אף יותר מפעם אחת ביום).

“המבקשת אף נדהמה לגלות את קלות הדעת בה מתייחסים נציגי המשיבה לתופעה החמורה שאירעה בעניינה. כך, נציגי המשיבה התייחסו לתלונותיה ושאלותיה לגבי החיוב השגוי בו חוייבה בשיוויון נפש ובאדישות מוחלטת. אחת מנציגות המשיבה אף אמרה למשיבה שהיא צריכה לשמוח משום שכעת המשיבה תזכה אותה בסכום כסף נכבד (אותו סכום שנגבה ממנה לאורך חודשים שלא כדין).

התובעת יצרה קשר עם גבריאל שלמה זרידן אשר עבד במשך שנה בחברת MC תקשורת שהיא משווקת רשמית של חברת הוט טלקום. זרידן הצהיר כי במשך עבודתו בשירותי חברת MC תקשורת נתקל בפניות רבות של לקוחות אשר הלינו על חיובים פיקטיביים בחשבונם.

“כמו כן, מר זרידן הסביר לב”כ המבקשת כי הוא שוחח עם עובדים רבים של הוט מובייל לאורך שנת עבודתו בחברה וניסה להבין מהם מדוע מתרחשת התופעה של החשבונות הפיקטיביים. התשובה שיקבל מר זרידן הייתה כי נציגי המכירות של הוט שולחים כרטיסי סים מיותרים שמעולם לא התבקשו ע”י לקוחותיהם, וזאת כדי לעמוד ביעדי המכירות שמציבה להם הוט מובייל.

התביעה הוגשה באמצעות משרד עו”ד רפפורט-לוין.