הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת הוט מובייל: חייבה לכאורה לקוחות במע”מ בגין שירותי מע”מ בניגוד לדין

לבית-המשפט המחוזי בב”ש הוגשה (18.7) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת הוט מובייל בע”מ [לשעבר, מירס תקשורת] משום שחייבה לכאורה לקוחות במע”מ בגין שירותי מע”מ בניגוד לדין. הקבוצה, לצורך התובענה הייצוגית, היא בשם “כל מי שהמשיבה חייבה אותו במע”מ בגין שירותי רט”ן (כגון מסרונים, דקות שיחה וגלישה סלולרית, לרבות במסגרת חבילות) בניגוד לדין ב- 7 השנים האחרונות ועד לאישור התובענה כייצוגית”.

התובעת היא עו”ד ענבל ירון פרידמן, לקוחה של החברה. “עניינה של בקשה זו הוא בגביית רכיב מס ערך מוסף שחייבה המשיבה את לקוחותיה בגין שירותים שנצרכו מחוץ לישראל, לרבות במסגרת חבילות שרכשו חברי הקבוצה מהמשיבה בניגוד להוראות חוק מס ערך מוסף, תשל”ו – 1975, הקבוע, ברחל בתך הקטנה, כי על מתן שירות בחוץ לארץ ע”י עוסק שמקום עיסוקו  העיקרי הוא בישראל יחול מס ערך מוסף בשיעור אפס”.

התובעת מציינת כי כנגד מספר חברות אחרות (פלאפון תקשורת, סלקום ישראל ופרטנר תקשורת) קיימת תביעה ייצוגית בגינה הוגש ערעור [ע”א 7115/14] לבית-המשפט העליון, שהתקבל.

לדבריה, לנוכח החלטת העליון, “ברי כי חיוב המבקשת במע”מ עבור שירותי חו”ל הינו חיוב המנוגד לדין וזאת משום שעיסקת רכישת חבילות חו”ל היא במהותה עיסקה למתן שירות בחו”ל ועל כן צריכה להיות מחוייבת במע”מ אפס”.

בהמשך התביעה היא אומרת כי “… בית-המשפט הנכבד יכול להתרשם בעצמו מהאבסורד לפיו חבילת גלישה מחוייבת במע”מ ואילו גלישה ללא חבילה – לא מחוייבת במע”מ. בנסיבות אלה ברור כי נימוקיו של בית-המשפט העליון אשר הובאו לעיל צודקים ומוצדקים”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד קובי קול.

טרם הוגש כתב הגנה.