הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד Apple; בכל פעם שה- iPhone מופעל מחדש מופעלות גם 2 התוכנות שבו, דבר הגורם לשיגור אוטומטי של מסרון למס’ יעד בבריטניה ולחיוב בעל המכשיר בעלות משלוח המסרון

לבית-המשפט המחוזי בת”א הוגשה (26.6.2017) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת Apple בה נטען כי בכל פעם שמכשיר ה- iPhone מופעל מחדש מופעלות גם  2 התוכנות שבו, דבר הגורם לשיגור אוטומטי של מסרון למס’ יעד בבריטניה ולחיוב בעל המכשיר בעלות משלוח המסרון (כ- 50 א”ג); זאת גם כשהמשתמשים אינם עושים כל שימוש בתוכנות הללו  או שהתוכנית שלהם אינה כוללת משלוח מסרונים לחו”ל.

התובע יצחק זילברמן  [המעיד על עצמו כי הוא בן 60, כיום סטודנט באוני’ ת”א ובעברו מנכ”ל של חברות העוסקות הטכנולוגיה רפואית] רכש מכשיר iPhone 6s מחברת אפל. הוא טוען בתביעתו כי בתוך מכשיר האייפון מוטמעות ע”י אפל שתי תוכנות (“אפליקציות”) פרי תכנונה: Facetime [תוכנה המאפשרת שיחות וידיאו בין מחזיקי מכשירי אייפון] ו- Imessage [תוכנה המאפשרת משלוח מסרונים בין מחזיקי מכשיר אייפון]. התוכנות מהוות ברירות מחדל במכשיר האייפון ואינן ניתנות להסרה.

בכל פעם שבעליו של מכשיר האייפון מבצע הפעלה מחדש של המכשיר מכל סיבה שהיא מופעלות מחדש גם התוכנות [הפעלה מחדש יזומה, סוללה נגמרה, סוללה הוחלפה, כרטיס סים שהוצא מהמכשיר וכו’]. ההפעלה מחדש של התוכנות גורמת באופן אוטומטי לשליחת מסרון לחו”ל ממכשיר היעד למספר טלפון בריטי הקשור לחברת אפל.

לדברי התובע, “המשיבה נמנעת מלציין בפני צרכניה אודות קיומו של הליקוי הנ”ל אשר כתוצאה ממנו יחוייבו בגין שליחת מסרונים לחו”ל בכל פעם שיבצעו הפעלה מחודש למכשיר”.

“חיפוש פשוט באינטרנט מעלה כי עסקינן בליקוי מערכתי של כל מכשירי האייפון ובתופעה אשר תועדה במספר רב של מדינות. כך גם אין מחלוקת שהמשיבה מודעת לליקוי אשר טרם תוקן”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד עילי מימן.

טרם הוגש כתב הגנה.