הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד פרטנר לגבי מנוי חינם ל- Netflix במסגרת שירותי הטלביזיה שלה (פרטנר TV); סכום התביעה הייצוגית: 10,134,000 ש”ח

15:10 01.03.2019

קטגוריות: משפט

תגים: , ,

לבית-המשפט המחוזי בחיפה הוגשה (25.2.2019) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת פרטנר תקשורת לגבי מנוי חינם ל- Netflix במסגרת שירותי הטלביזיה שלה (פרטנר TV); סכום התביעה הייצוגית: 10,134,000 ₪.

התובעים בתביעה זו הם עופר יואל ובתו גילי יואל אריאלי. כתב הטענות מציע חמש קבוצות מיוצגות שונות לתביעה זו.

בכתב התביעה נאמר בין היתר כי “המבקשים, אב ובתו, התקשרו כל אחד בנפרד עם המשיבה בעיסקה לרכישת חבילת שירותים. המבקש – לרכישת חבילת ‘טריפל’ (אינטרנט, טלפון קווי וטלביזיה), המבקשת – לרכישת חבילת ‘באנדל’ (אינטרנט וטלביזיה). שניהם החלו להימנות על מנויי המשיבה בחבילות אלה בחודש נובמבר 2018.

“מכל אחד מהם לחוד, ומשניהם כשיטת פעולה המוחלת על כל הלקוחות, המשיבה גבתה ביתר מספר פעמים ברציפות, היטעתה את חובתה החקוקה, לא סיפקה את התמורה שהתחייבה לה, כל סעיף בחשבונית החודשית, הסבוכה והארוכה שימש אותה לצורך זה.

“שני מקרים, נפרדים ועצמאיים – 100% של התנהלות בלתי הגונה. העובדה שהמשיבה נהגה באותו אופן בדיוק כלפי מנויים נפרדים, וכלפי כלל המנויים שנבדקו, מדברת בעד עצמה […] נדגיש, מדובר בשני מקרים נפרדים ועצמאיים, שמבחינת המשיבה אין ביניהם קשר ובכל זאת נקטה כלפי שניהם באותה שיטה נפסדת.

■ “[…] לפני כשנתיים החלה [פרטנר] לשווק את שירותי הטלביזיה שלה – פרטנר TV – וכדי למשוך לקוחות רבים ככל האפשר, היא מפרסמת כי המתחבר לשירותיה ייהנה מתקופה מסויימת של מנוי לנטפליקס חינם (חודש ימים למנוי סטנדרטי לחבילה אליה המבקשים הצטרפו, אך לרוב שישה חודשים למנוי סטנדרט או שמונה חודשים למנוי בייסיק או ארבעה חודשים למנוי פרימיום).

■ “[…] החודש הראשון חינם, שניתן למעשה על-ידי נטפליקס, נכלל בשווי הכספי של ההטבה שנותנת לכאורה המשיבה.

■ “[…] יובהר כי נטפליקס הינה חברה זרה הפועלת בכל העולם וגם בישראל, ומספקת שירות מבוסס אינטרנט שכולל ספריית תכנים – סדרות, סרטים וכיו”ב און ליין. השירות הינו בתשלום חודשי על-פי סוג המנוי הנרכש (בא לידי ביטוי במספר המכשירים שניתן לחבר לצפייה בו-זמנית). חברת נטפליקס נותנת מזה זמן רב מאוד, חודש ראשון חינם לכל מי שמתחבר לשירותיה ללא התחייבות להמשך התקשרות, ללא תלות וללא קשר להצטרפות או לאי הצטרפות לשירותי המשיבה. למעשה, חודש ראשון של נטפליקס חינם אינו הטבה של המשיבה ואינו על חשבונה, אלא על חשבון נטפליקס”.