הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד אקספון 018: בתום תקופת מתן הטבה אינה מודיעה ללקוחותיה על תום תקופת ההטבה כפי שדורש הדין

18:46 24.11.2018

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל משפט

תגים:

לבית-המשפט המחוזי בירושלים הוגשה (18.11.2018) הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת אקספון 018 משום שבתום תקופת מתן הטבה אינה מודיעה ללקוחותיה על תום תקופת ההטבה כפי שדורש הדין.

התובע בתביעה זו הוא עו”ד אלישע הרלב, “לקוח של הנתבעת ומקבל ממנה שירותי תשתית ואינטרנט לשימוש ביתי החל מיום 2.8.2015”.

בכתב התביעה נאמר בין היתר כי “תובענה זו עוסקת במדיניות פסולה של הנתבעת, אקספון בע”מ, במסגרתה היא מעניקה הנחות ללקוחותיה לזמן מוגבל ואינה מודיעה להם על תום תקופת ההטבה באופן בו היא נדרשת לכך בדין. באמצעות מדיניות זו הנתבעת גורמת ללקוחותיה לשלם לה ביתר עד אשר ישימו לב לשינוי (אם בכלל).

“בהתאם למדיניות הנתבעת, התובע התקשר עימה בתחילה בתוכנית הכוללת הטבה המוגבלת ל- 12 חודשים.

“[…] התראותיה של הנתבעת התמצו באותיות הקטנות בתחתית החשבוניות ששלחה לתובע ובמסרון שנשלח לאחד המספרים שמסר התובע, אשר משמש את רעייתו, ביום 13.11.2017, וזאת בניגוד לחובתה לשלוח הודעה על מועד סיום העיסקה ובנוסף להדגיש את המועד האמור בהבלטה מיוחדת  בחשבוניות וכן לשלוח מסרון.

“[…] פעולותיה המתוארות של הנמענת מנוגדות לחובתה על-פי דין להודיע על שינויים צפויים בדמי השימוש בהודעה מובחנת, וכמו כן להודיע על כך במסגרת החשבוניות בהבלטה מיוחדת וכן במסרון למספר הטחפון הנייד סמסר הצרכן לעוסק.

“[…] מחדלה של הנתבעת, אשר לא הודיעה לתובע כדין על מועד תום ההטבה, נעשה בחוסר תום לב והיטעה את התובע. על אף שהנתבעת ידעה או למצער היה עליה לדעת שהיא מפרה את חובותיה לפי חוק הגנת הצרכן, היא לא גיבשה את המדיניות הנדרשת להודיע על תום מועד ההטבה”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד עומר מקייס ומעין כהן.