הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד פרטנר/012 מובייל

לבית-המשפט השלום בתל אביב הוגשה (17.12.2018) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת פרטנר תקשורת בע”מ/012 מובייל.

התובעים בתביעה זו הם רועי קליימן, דנה קליימן, דוד שי בן עמי ודורית בן עמי, המנויים על שירותי הנתבעת.

בכתב התביעה נאמר בין היתר כי “עניינה של הבקשה דנן היא בדרך בה נקטה המשיבה במטרה להגדיל את הכנסותיה שלא כדין, באמצעות שינוי תנאי התוכנית בה מצויים מנוייה, ובכלל כך העלאת תעריפיה, וזאת בהיחבא, מבלי לעדכן את לקוחותיה מראש וכנדרש בתנאי רישיונה ו/או בהסכם ההתקשרות עימם.

“המשיבה, חברת פרטנר תקשורת בע”מ, מתקשרת עם מנוייה באמצעות המותג ‘012 מובייל’ ומספקת את שירותי בכפוף לרישיון כללי אשר ניתן לה מאת משרד התקשורת ומסדיר את כללי התקשרות אלו.

“בתנאים אלו ברישיונה נקבע כי עדכון תעריפים למנוייה מותנה בהודעה על כך מראש במסרון (SMS) שיישלח למנוי 14-21 יום לפני מועד כניסת השינוי לתוקף, וכן בעדכון באמצעות החשבונית החודשים בתקופת החשבון בה מבוצע השינוי.

“אלא שהמשיבה בחרה לעדכן את התוכנית למנוייה, בשיעור משמעותי, וזאת מבלי שהודיעה להם אודות השינוי שערכה באמצעות החשבונית החודשים וכן מבלי ששלחה להם הודעה על כך במסרון במועד הקבוע ברישיון ו/או בכלל.

“כמו כן, עידכנה את תנאי התוכנית ללא הודעה על כך מראש כנדרש, כאשר הפסיקה לאפשר למנוייה להרחיב את נפח חבילת הגלישה הכלול בתוכנית.

“נדמה שלא יכול להיות כל ספק בדבר חוסר תום הלב, הגזל וההתעשרות שלא כדין, בהם בחרה המשיבה לנקוט, ובדבר חובתה להשיב ללקוחותיה את הכספים שנגבו מהם ביתר ולפצותם בגין נזקיהם.

“המבקשים, אשר גילו רק בדיעבד את דבר השינוי, פנו למשיבה מספר פעמים, הן בעצמם והן באמצעות בא כוחם בפנייה מוקדמת טרם הגשת בקשה זו, אלא שהמשיבה סברה כי לא נפל פגם בהתנהלותה ולא השכילה להשיב להם או לחברי הקבוצה את הכספים שגבתה ביתר. משכך לא נותרה בידם כל ברירה זולת הגשת בקשה לאישור תובענה ייצוגית כנגדה”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד לירן דדו.