הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת ארקיע בגין הפרה לכאורה של חוק התקשורת

08:21 21.12.2018

קטגוריות: משפט

תגים:

לבית-המשפט השלום בראשון לציון הוגשה (16.12) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת ארקיע קווי תעופה ישראליים בע”מ.

התובע בתביעה זו הוא עו”ד ליאור חאיק. בכתב התביעה נאמר בין היתר כי “לדאבוננו הרב, עניינה של תובענה זו בהפרתן של שתי תכליות החוק האומורות: הראשונה, משלוח דברי פרסומת שלא כדין למבקשים ולחברי הקבוצה באמצעות הודעות לדואר האלקטרוני שלהם ו/או ברשתות תקשורת אחרות, ללא הסכמתם המפורשת. השנייה, מבלי לאפשר להם לסרב ולקבל את ההודעות ולהפסיקן”.

“[…] בכך, המשיבה המטירה על חברי הקבוצה הודעות פרסומיות ללא הסכמתם המפורשת ומבלי שאיפשרה להם לבקש ממנה לחדול מכך, בדרך בה איפשר המחוקק, במייל או בסמס חוזר, וזאת בין אם נתנו את הסכמתם המפורשת למשלוח ההודעות, ובין אם לאו”.

“המשיבה כולאת כבן ערובה את מי שנמצא ברשימת התפוצה שלה, בין אם נתן את הסכמתו המפורשת או לא, ואינה מאפשרת לו להסיר את עצמו באמצעות מייל חוזר.

“[…] המעשים המתוארים מהווים עוולה אזרחית כלפי אותם נמענים ואף כרוכים בגרימת נזק לא ממוני כמו הטרדה, פגיעה בפרטיות, פגיעה באוטונומיה, בזבוז זמן, הפרעה במהלך העבודה או המנוחה ועוד.

“[…] מבירורים אקראיים ברשתות החברתיות ובאינטרנט, עולה כי המשיבה פועלת באופן שיטתי בניגוד להוראות חוק התקשורת, אינה מקבלת את הסכמתם המפורשת ואינה מאפשרת לנמענים להסיר את עצמם באמצעות משלוח הודעה חוזרת לכתובת ממנה שוגרו ההודעות”.

יצויין כי בפתח כתב הטענות נאמר כי “המשיבה התעלמה משני מכתבי התראה שנשלחו אליה עובר להגשת התביעה, בימים 26.8.2018 וה- 8.10.2018. הדבר מלמד יותר מכל על חוסר יכולתה להתמודד עם הטענות שהועלו נגדה בדבר הפרת חוק התקשורת”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד אליעזר שוורץ ממשרד שוורץ מוסקוביץ’ ושות’.