הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד זיפי אחזקות: מטעה לכאורה לקוחותיה לגבי עמלת התיווך שהיא מחייבת ברכישת מוצרים דרכה מאתרי קניות דוגמת AliExpress ו- eBay

19:01 27.10.2018

קטגוריות: אינטרנט מסחר אלק'/נייד משפט

לבית-המשפט השלום בתל אביב הוגשה ב- 16 באוקטובר 2018 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת זיפי אחזקות בע”מ מבאר שבע בשל כך שהיא מטעה לכאורה לקוחותיה לגבי עמלת התיווך שהיא מחייבת ברכישת מוצרים דרכה מאתרי קניות דוגמת AliExpress ו- eBay וכן לגבי חיוב דמי המשלוח שהיא גובה מצרכניה.

התובעת בתביעה זו היא מלכה לבקוביץ. בכתב התביעה נאמר בין היתר כי הנתבעת היא חברה בע”מ הרשומה בישראל אשר מפעילה אתר אינטרנט בשם “זיפי”. האתר פועל כמתווך בין אתרי מסחר אלקטרוניים ופלטפורמות תשלום שונות ובהם Asos, AliExpress, PayPal, Amazon.com  ו- eBay, לבין משתמשים.

“המכירה כולה מתבצעת דרך מוכרים באתרי הקניות, כאשר האתר אינו מספק את המוצר אלא רק מקבל את התשלום מהמשתמש ומעביר למוכר באתר הקניות את פרטי המשתמש לצורך קבלת המוצר”.

“[…] התובעת נכנסה לאתר של המשיבה על-מנת לבצע קניות דרך האינטרנט, מאחר ורצתה לרכוש פריטים קטנים המופיעים באתר בעיקר עבור נכדיה והייתה לה רתיעה מסויימת מלפנות לאתרי המכירות בחו”ל.”

“[…] לאחר זמן מה בו רכשה התובעת מוצאים באתר, היא שמה ליבה לכך כי לגבי חלק מהמוצרים שרכשה דרך הנתבעת המחירים היו יותר יקרים מהמוצרים מאתרי הקניות המקוריים, וזאת למרות שלמיטב הבנתה כי בעצם רכישת מוצרים באמצעות הנתבעת הם אמורים להיות יותר זולים […] מעבר לגביית מחיר גבוה באופן בלתי סביר מהמחיר באתר, גובה הנתבעת דמי משלוח למרות שחלק גדול מהמוכרים באתר המקורי כלל לא חייבו בדמי משלוח.

בהמשך כתב התביעה נאמר עוד כי התובעת סברה לתומה כי אין כל עמלת תיווך וכי היא רוכשת את המוצרים במחיר המוצג באתר המקורי, “אולם היא לא העלתה על דעתה כי הנתבעת מחייבת אותה בעמלה בשיעורים שצויינו לעיל, ובוודאי שאילו הייתה יודעת זאת, לא הייתה מבצעת את העיסקאות”.

עוד נאמר בכתב התביעה כי “הנתבעת אינה מאפשרת קשר טלפוני ולכן המבקשת כתבה לה בדואר אלקטרוני כי התנהלותה היא שלא כדין, אולם מכתב זה לא נענה”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד דורון נור.