הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) של 6 תובעים נגד החברות הוט מובייל והוט נט שירותי אינטרנט בשם כל מי שהחברות הללו “גבו מהם תשלום בגין חבילות אינטרנט ביתי בניגוד להסכם ההתקשרות עימן”

לבית-המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה ב- 16 בספטמבר 2018 תביעה משותפת של שישה תובעים שונים (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת החברות הוט מובייל והוט נט שירותי אינטרנט.

התובעים בתביעה זו הם נטלי אולנובסקי, מיכאל זסלבסקי, דיאנה בונדר, אלכסנדר בונדר, ליאור מוסאי ולירן גיבעולי.

בכתב התביעה נאמר בין היתר כי “עניינה של בקשת אישור זו הינו באופן הפסול, המקומם והמנוגד לדין בו המשיבות גובות מלקוחותיהן תשלומים בגין חבילות ספק אינטרנט ביתי, וזאת מבלי שלקוחותיהן ביקשו לרכוש את חבילות האינטרנט הביתי, מבלי שהמשיבות עידכנו את לקוחותיהן כי הן יחייבו אותם בתשלום בגין חבילות האינטרנט הביתי ומבלי שלקוחותיהן עשו שימוש בחבילות האינטרנט הביתי, וזאת בניגוד מוחלט להסכם בין הצדדים ולהוראות הדין והרישיון החלות על המשיבות”.

לדברי התובעים, כאשר אדם היה מצטרף לשירותי הוט מובייל ו/או מעדכן את חבילת הסלולר שלו אצלה, היא הייתה מעניקה לו אפשרות לקבל הטבה בדמות חבילת אינטרנט ביתי של עד MB 100, אשר תסופק ע”י חברת הוט נט (שתיהן חברות מקבוצת חברת HOT) ללא עלות למשך תקופת זמן של שישה חודשים ולאחר מכן תגבה ממנו הוט מובייל תשלום בסך 20 ₪ בגין חבילה זו.

לקוחות הוט מובייל ש”לא עשו דבר כדי לממש את ההטבה (ובהתאם, אף לא זכו לקבל את הטבת הגלישה)”, החברה החלה לגבות מהן תשלום עבור חבילת האינטרנט הביתי בסיום תקופת ההטבה (או במועד בו סיימו את ההתקשרות), “וזאת כאמור בניגוד להוראות ההסכם”.

“התנהלותן המפרה והפסולה של המשיבות מובילה לכך, כי לקוחותיהן נאלצים לשלם להן עבור שירותים שמעולם לא התבקשו על ידם, ואשר ברובם המכריע של המקרים, כלל אין להם צורך בהם (וזאת משום שהם מנויים על חבילת ספק אינטרנט ביתי של חברה אחרת)”.

“… משנשאלים נציגי המשיבות מדוע הוט מובייל (או, הוט נט) גובה כספים בגין שירותים שמעולם לא התבקשו לספק, ואשר כלל אינם נחוצים ללקוחות, מבהירים נציגי הוט מובייל כי הטבת הספק ניתנת להם באופן אוטומטי, וכי אחריות הלקוחות (!) הינה לעקוב אחר החשבוניות שלהם ולדעת כי הוט מובייל תגבה מהם תשלום בגין שירותי הספק בסיום תקופת ההטבה”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד אדם לוין ויונתן רפפורט.