הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) בנושא אפליקציית פנגו בשל פגיעה בפרטיות המשתמשים

לבית-המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה (30.8) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד החברות מילגם בע”מ ויוניסל פתרונות סלולריים מתקדמים, שתיהן מפתח תקווה.

התובעת בתביעה זו היא דינה חדד. בכתב התביעה נאמר בין היתר כי “עניינה של תובענה זו בפגיעה משמעותית בפרטיות … הנגרמת ע”י המשיבות למשתמשים ביישומון פנגו [Pango] שבבעלותן.

“המשיבות הינן הבעלים המשותפים של אפליקציה בשם פנגו המאפשרת תשלום חנייה באמצעות מכשיר הטלפון הסלולרי במקומות שונים בארץ, הן ברחוב והן בחניונים.

“לדברי המשיבות עצמן, האפליקציה קיימת כעשור ומשתמשים בה למעלה מ- 1,800,000 לקוחות. ‘היא נמנית בין האפליקציות הנפוצות בישראל מבחינת כמות ההורדות ותדירות השימוש.

“… אלא שלצד התועלת והשימושיות שיש באפליקציית פנגו, עליהן לא חולקת המשתמשת,  טמונה בשימוש בה גם פגיעה לא מבוטלת בפרטיות המשתמשים בה.

“הכשל הבסיסי המאפשר פגיעה זו בפרטיות המשתמשים נעוץ בכך שכל אדם יכול בכל עת לבחור, בהקשה פשוטה על מכשיר הטלפון הסלולרי, להוסיף כל רכב כאילו היה רכבו, זאת מבלי שהוא נדרש להציג אישור כלשהו כי הוא בעל הרכב הנ”ל!

“במקביל, האפליקציה שולחת מסרונים (SMS) לטלפון הסלולרי של מי שהציג עצמו כבעל הרכב, וכאמור – אין מדובר בהכרח בבעלים האמיתיים של כלי הרכב, ובהם היא מיידעת את נמעני ההודעות אודות מיקום הרכב, למשל בעת כניסה לחניון.

“… בכך, יצרו המשיבות, הלכה למעשה, כלי עיקוב בלתי חוקי, קל ופשוט אחר כלל בעלי הרכבים בישראל. למותר לציין, כי מדובר בכלי עיקוב בלתי חוקי, המפר את הוראות חוק הגנת הפרטיות, אשר פגיעתו רעה. אין צורך בדימיון עשיר ומפותח על-מנת להבין את הנזקים הרבים אשר עלולים להיגרם כתוצאה מהכלי אשר יצרו המשיבות, ברשלנותן”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד מתן פריידין.

הערת עורך Read IT Now: כל ההדגשות המופיעות כאן מופיעות באופן זהה בטקסט המקורי.