הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד דואר ישראל בגין אי ביצוע ניסיון מסירה של דברי דואר רשומים (עד 2 ק”ג) במען הנמען אלא בסניפי דואר/מרכזי חלוקה

לבית-המשפט המחוזי מרכז בלוד הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת דואר ישראל בגין אי ביצוע ניסיון מסירה של דברי דואר רשומים (במשקל של עד 2 ק”ג) במען הנמען אלא בסניפי דואר/מרכזי חלוקה

התובעות בתיק זה הן מעיין חפץ ואסתר תירוש. בתביעה נאמר בין היתר כי חברת דואר ישראל מספקת שירותי דואר מכוח רישיון שהוענק לה מטעם מדינת ישראל/משרד התקשורת. דברי דואר רשומים הם משירותי הדואר הנפוצים אותם היא מספקת.

“כאשר המשיבה מספקת שירות משלוח דבר דואר רשום במשקל של עד 2 ק”ג, עליה לבצע ניסיון מסירה אחד לפחות במען הנמען.

“… בפועל, המשיבה חורגת מחובותיה ומהתנאים אליהם התחייבה במסגרת הרישיון ולא מבצעת את ניסיון המסירה במען הנמען. חלף כך, הנמען נדרש להגיע ליחידת דואר, אך היא מציעה לבצע מסירה במען הנמען תמורת תשלום.

“בכך חורגת המשיבה מהוראות הדין, פוגעת בחברי הקבוצה, חוסכת לעצמה עלויות ניכרות ומתעשרת שלא כדין.

“מטרתו של ההליך דנן היא להביא לכך שהמשיבה תעמוד בחובות המוטלות עליה מכוח הדין והרישיון ולהביא להשבת הנזקים שגרמה לציבור לקוחותיה וכן להשיב את שגבתה ללא הצדקה.

“… בהטלת חובה על הנמען להגיע ליחידת הדואר לשם איסוף דבר דואר רשום היא מביאה לבזבוז זמן ומשאבים של הנמען, חבר הקבוצה, וחוסכת בעלויותיה”.

התביעה הוגשה באמצעות מרקמן את טומשין, עורכי דין.