הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד טריפל סי מחשוב ענן בשם ‘כל לקוחות החברה אשר התנתקו ממנה וחוייבו במלוא התשלום בגין מחזור החיוב במהלכו התנתקו למרות שהיו מחוברים לשירותים רק בחלקו של אותו חודש’

19:53 17.05.2018

קטגוריות: משפט

תגים: ,

לבית-המשפט המחוזי מרכז בלוד הוגשה ב- 30 באפריל 2018 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד טריפל סי מחשוב ענן בע”מ בשם ‘כל לקוחות החברה אשר התנתקו ממנה וחוייבו במלוא התשלום בגין מחזור החיוב במהלכו התנתקו למרות שהיו מחוברים לשירותים רק בחלקו של אותו חודש’.

התובע בתביעה זו הוא אלי רוזוב שהיה מנוי על שירותי החברה במשך יותר משנה החל מ- 9.1.2017. חברת טריפל סי מחשוב ענן בע”מ מספקת בין היתר שירותי אינטרנט, טלביזיה ואחסון אתרים.

בכתב התביעה נאמר בין היתר כי “תביעה זו עוסקת במחדל מהותי ומתמשך לאורך שנים מצד הנתבעת, אשר מפרה את הוראות סעיף 13ד לחוק הגנת הצרכן, תשמ”א – 1981, העוסק בביטול עיסקה מתמשכת. מפנייתו המוקדמת של ב”כ התובע עולה כי הנתבעת איננה מכחישה את טענתו העובדתית של התובע אך לשיטתה היא איננה מפרה דין כלשהו.

“הפרתה של הנתבעת את הוראות חוק הגנת הצרכן באה לידי ביטוי בכך שהיא מחייבת את לקוחותיה, המבקשים להתנתק משירותיה בגין חודש מלא, גם אם הודעת הניתוק הגיעה בתחילתו של החודש או במהלכו. קרי, במקום לבצע חיוב יחסי בגין תקופת השימוש של הלקוח בפועל, המשיה מחייבת את הלקוח בתשלום המלא בגין אותו חודש.

בעקבות הצטרפות התובע לשירותי הנתבעת, הוא קיבל הודעת אישור באמצעות הדואר האלקטרוני. לדברי התובע, “כבר מנוסח הודעת הדוא”ל ברור כי הנתבעת ו/או נציגיה מודעים לכך שמתחרות הנתבעת מחייבות את הלקוחות אשר נוטשים אותן באופן יחסי ולא בתשלום מלא עבור החודש האחרון“.

ב”כ התובע מציין כי ביום 22.3.2018 פנה את הנתבעת בפנייה מוקדמת והודיע שבכוונתו להגיש בשם התובע בקשה לאישור תובענה ייצוגית. “הפנייה המוקדמת נומקה באופן מפורט וצורפה אליה עמדתו של משרד התקשורת (מיום 11.1.2017) אשר נסמכה על חוות דעת שניתנה ע”י הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, בעניין נשוא בקשה זו, התומכת בטענות המבקש.

כתב התביעה מציין כי ביום 4.4.2018 ניתן פסק דין בת”צ 28449-12-14, בת-אל יעבץ נגד סלקום ישראל בע”מ, אשר אישר בקשה לאישור תובענה כייצוגית. תביעה זו “עסקה בסוגיה זהה לסוגיה העולה מכתב תביעה זה. טענות בתובע דומות מאוד לטענות אשר הועלו על-ידי המבקשת בעניין סלקום, והתקבלו על-ידי בית-המשפט בעניין סלקום“.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד אדי בליטשטיין.

הערות עורך Read IT Now:

+ ידיעה בנושא ת”צ 28449-12-14, בת אל יעבץ נגד סלקום ישראל בע”מ פורסמה על-ידי כאן באתר זה.

+ כל ההדגשות המופיעות בידיעה זו מופיעות כך בטקסט המקורי של כתב הטענות.