הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) של 2 תובעים נגד בזק בשם כל לקוחות החברה שקיבלו מסרון פרסומי מטריד ממנה וזאת בעקבות מסירת מס’ הטלפון הסלולרי שלו לבזק

ב- 17 באפריל 2018 הוגשה לבית-המשפט המחוזי בת”א תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) של 2 תובעים נגד בזק החברה הישראלית לתקשורת בשם כל לקוחות החברה שקיבלו מסרון פרסומי מטריד ממנה וזאת בעקבות מסירת מס’ הטלפון הסלולרי שלו לבזק.

התובעים בתביעה זו הם נסים ווייצמן ואסתר בשן (אמו של בא כוח התובעים, עו”ד רענן בשן). בכתב התביעה נאמר בין היתר כי “התובענה מושא בקשת אישור זו, עוסקת בהתנהלות מקוממת וחסרת תום לב מצד המשיבה, אחת מהחברות הגדולות והחזקות במשק הישראלי, המהווה מונופול בשלל תחומי בזק ותקשורת. במעלליה מושא בקשת אישור זו, מפרה המשיבה באופן בוטה את האיסור הקבוע בחוק התקשורת (בזק ושידורים), תשמ”ב – 1982, בדבר משלוח דברי פרסומת בתפוצה רחבה לנמענים אשר לא נתנו לכך את אישורם, בין השאר באמצעות משלוח מסרונים … מטרידה את לקוחותיה, מטעה אותן, מבזבזת את זמנם ופוגעת בפרטיותם”.

למען הגילוי הנאות מציין בא כוח התובעים תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) אחרת נגד בזק למחוזי בת”א אשר בינואר 2018 קיבל את בקשת האישור כתובענה ייצוגית. חברת בזק הגישה בקשת לבית-המשפט העליון בקשת רשות ערעור על החלטת האישור אולם נכון למועד זה בקשת רשות הערעור טרם נדונה.

“ברם, לא רק שהמשיבה המשיכה בהתנהלותה המעוולת בגינה הוגשה בקשת האישור [הקודמת] … המשיבה המשיכה וממשיכה במעלליה, אף לאחר שניתנה החלטת האישור“.

לדברי כתב התביעה, “התעקשות המשיבה להמשיך ולשלוח את מסרוני הפרסומת המטרידים … מעידה כאלף עדים כי מאחורי משלוח אותם מסרונים עומדת מטרה מסחרית וכי במשלוח מסרונים אלו טמון רווח כספי למשיבה”.

עוד נאמר בכתב התביעה כי “הנה כי כן, המשיבה משדלת את כלל לקוחותיה, הפונים אל מוקד השירות שלה, להיכנס לאתר שלה בו היא מפרסמת גם שירותים ומוצרים בתשלום, וזאת במטרה לעודד את הלקוחות לרכוש ולצרוך אותם“.

“… גם הדרך בה פועלת המשיבה, משלוח אותו מסרון פרסומת מטריד שוב ושוב לאותו לקוח, לאחר כל פנייה למוקד השירות שלה, תוך פלישה לטלפון הנייד הפרטי שלו, אשר נמסר לה על סמך מצגים מטעים שלה, מלמדת כי מטרת משלוח המסרון אינה להועיל ללקוח, אלא למשיבה עצמה“.

[הערה: כל ההדגשות המופיעות כאן מופיעות באופן זהה גם בטקסט המקורי].