הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חב’ 012 סמייל טלקום: אינה מקיימת לכאורה את חוק הגנת הצרכן לגבי פיצוי לקוחות

לבית-המשפט השלום בכפר סבא הוגשה ב- 3 באפריל 2017 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת 012 סמייל טלקום: אינה מקיימת לכאורה את חוק הגנת הצרכן לגבי פיצוי לקוחות במקרה של איחור ביקור טכנאי במעון הלקוח או תיאום מראש עם הלקוח לגבי מועד ביקור ומסרבת לפצות את הלקוחות כפי שקבע החוק.

התובעת, חווה צבי, טוענת בכתב התביעה כי “תיקון 24 לחוק הגנת הצרכן, התשמ”א – 1981 מטיל על עוסקים שורה של חובות בקשר עם מתן שירות ואחריות לאחר מכירת המוצר. בין היתר, חלה על עוסק החובה לפצות את הלקוח במקרה של איחור טכנאי בנסיבות ובתנאים הקבועים בחוק הגנת הצרכן.

“במקרים בהם נדרש ביקור טכנאי במעונו של הלקוח לצורך תיקון מוצר בתקופת האחריות, או לצורך מתן שירות בהתאם לחוזה שירות המותנה בתקינות הטובין הנמצאים במעונו של הלקוח, מחוייב נותן השירות לתאם מראש עם הלקוח את מועד הביקור.

“זמן ההמתנה לביקור הטכנאי, כפי שנקבע בחוק הגנת הצרכן, לא יעלה על שעתיים. במקרה של איחור העולה על שעתיים, זכאי הלקוח לפיצוי בסך של 300 ₪, ובמקרה של איחור העולה על שלוש שעות, זכאי הלקוח לפיצוי של 600 ₪.

“נותן השירות זכאי להציע ללקוח פיצוי אחר, ובלבד שהודיע לו כי בידו הזכות לבחור  בפיצוי כספי עפ”י חוק הצרכן, או בחלופה המוצעת לו ע”י נותן השירות.

“כפי שנראה להלן, הוראות חוק הגנת הצרכן הן בגדר המלצה בלבד עבור הנתבעת, שאינה מקיימת את הוראותיו, מסרבת לפצות את לקוחותיה בגין איחורי טכנאי כקבוע בחוק ומטעה אותם בקשר עם זכותם לקבלת הפיצוי על-פיו”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד אבנר גבאי ועמית שניצר.

טרם הוגש כתב הגנה.