הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד ערוצי הספורט ונגד חב’ הכבלים והלוויין

17:21 24.03.2017

קטגוריות: משפט ספורט והיי-טק פרסום/שיווק/מדיה

תגים: , ,

ב- 19 במארס 2017 הוגשה לבית-המשפט המחוזי בתל אביב תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד ערוץ הספורט/קבוצת RGE; החברות צ’רלטון וצ’רלטון כדורגל; הוט מערכות תקשורת, הוט טלקום בע”מ והוט טלקום שותפות מוגבלת; חב’ די. בי אס. שירותי לוויין.

התובעים – רונן דקל וגילי גולן –  כותבים בתביעתם בין היתר כי שלוש המשיבות הראשונות הן גופי שידור מסחריים העוסקים בתוכני עולם הספורט. המשיבות 4-7 מספקות בין היתר שירותי טלוויזיה באמצעות כבלים ולוויין, בהתאמה, ומשדרים את תכני המשיבות 1-3 לצרכן הסופי.

לדברי התובעים, “נושאים שונים ביחס לפעילות שידורי ערוצים נושאיים בטלוויזיה מוסדרים באמצעותו רבדי חקיקה שונים, תקנות משנה, רישיונות ותנאי זיכיונות. הסדרה זו מסדירה, בין היתר, את שאלת מימון הפעילות המסחרית של הערוצים. באופן זה מורה

ההסדרה כי על הערוץ הנושאי לבחור באופן אלטרנטיבי ולא מצטבר את אופני מימון פעילותו – או באמצעות גביית תשלום מן הצרכן או באמצעות מכירת משבצות פרסום למפרסמים השונים – לעולם לא שתי האלטרנטיבות גם יחד. מימון הערוץ באמצעות שתי האלטרנטיבות גם יחד הינו הפרה של הדין”.

לדברי התובעים, המשיבות 1-3 “נוהגות לממן פעילותן ולגזור רווחיהן באמצעות שתי האלטרנטיבות בניגוד לדין”. המשיבות 4-7 מעבירות “שידורים מפרי חוק אלה באמצעות מערכות השידור שבחזקתן. משעה שזהו אופן ההתנהלות העסקי, הרי שגביית כספים מן הצרכנים ביחס לערוצי המשיבה הינה שלא כדין”.

התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין אורון שוורץ ויוגב נרקיס.

טרם הוגש כתב הגנה.