הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חב’ הוט מובייל: הפרה לכאורה את תוכן ההסכם בינה לבין לקוחות סלולר שלה

15:43 31.03.2017

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל משפט

תגים: , ,

לבית-המשפט המחוזי מרכז בלוד הוגשה ב- 16 במארס 2017 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת הוט מובייל.

התובע הוא עו”ד עדי ליבוביץ שהוא מנוי של הוט מובייל משנת 2012 וברשותו ארבעה מנויים לשירותי הסלולר של החברה.

“כל ארבעת המנויים של המבקש אצל המשיבה היו באותה התוכנית, כאשר במסגרת תוכנית זו זכאי המנוי לשיחות טלפון ומסרונים ללא הגבלה (בכפוף לשימוש סביר) וכן לחבילת גלישה בנפח של עד 3GB ללא יכולת חריגה מנפח גלישה זה, כאשר “חסימת הגלישה בפועל משמעה האטת הגלישה לאחר ניצול נפח גלישה זה” [ההדגשה – במקור].

“למותר לציין גם את מטרת המבקש ב’חסימת’ הגלישה מעבר לנפח הגלישה הקבוע בחבילה – על-מנת להימנע מראש מחיובים כספיים רבים בסכומים ניכרים בשל חריגות בנפח הגלישה, בעיקר כאשר שלושה ממנויי המבקש אצל המשיבה משמשים את בנותיו של המבקש, שהן בנות נוער, ובני נוער ידועים כצרכנים ‘כבדים’ של נפחי גלישה בסלולר” [ההדגשה – במקור].

“ואכן, עד לשנת 2016 ביצעה המשיבה את הוראת המבקש עפ”י תנאי התוכנית ו’חסמה’ את כל ארבעת מנויי המבקש לגלישה של מעבר לנפח של אותם 3GB הקבועים בתוכנית … בחודש פברואר 2016 תמה תקופת השנה שבה היו תקפים מחירי התוכנית … בדיעבד התברר למבקש, לתדהמתו, כי במסגרת אותו ‘חידוש’ התוכנית שהוא ביצע לכאורה ביום 11.2.2016  באתר האינטרנט של המשיבה עבור ארבעת המנויים שלו, הוא לא חידש את אותה התוכנית אלא הוא הועבר למעשה ע”י המשיבה לתוכנית אחרת, תוכנית  שבמסגרתה גלישת המנוי לא נחסמת עם הגעתה לנפח גלישה של 3GB אלא שבמסגרת תוכנית חדשה זו המנוי יכול לחרוג מנפח הגלישה תוך שהוא כמובן משלם כסף רב עבור חריגת הגלישה, הכל כאמור ללא ידיעתו, קל וחומר הסכמתו של המבקש”.

טרם הוגש כתב הגנה.

הערות עורך Read IT Now:

+ התובע בתביעה זו — עו”ד עדי ליבוביץ – הוא גם התובע בתביעה נוספת לגביה פירסמתי ידיעה ב- 18.3.2017, שם מדובר בתביעה ייצוגית נגד חברת פלאפון תקשורת.

+ התובע בתביעה זו — עו”ד עדי ליבוביץ – הוא גם התובע בתביעה נוספת, שלישית, שהוגשה ב- 16.3.2017. לבית-המשפט המחוזי מרכז בלוד הוגשה התביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית), אף היא נגד חברת הוט מובייל.

+ כל אחת משלוש התביעות הללו עומדת בפני עצמה. שלושתן הוגשו באותו היום ולכל אחת מהן נפתח תיק נפרד.