הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חב’ רונלייט דיגיטל ונגד LG; המכשיר הסלולרי LG G5 כולל ‘פגם בתפקוד החיוני והמהותי של רכיב ה- GPS במכשיר’

19:07 25.02.2017

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל משפט

לבית-המשפט המחוזי בחיפה הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חב’ רונלייט דיגיטל ונגד LG Mobile בנימוק כי המכשיר הסלולרי LG G5  כולל ‘פגם בתפקוד החיוני והמהותי של רכיב ה- GPS במכשיר’.

התובע אלי כרמלי הגיש את התביעה נגד חברת רונלייט דיגיטל בע”מ ונגד התאגיד הדרום קוריאני  LG Mobile (באמצעות LG ישראל). חברת רונלייט דיגיטל מייבאת לישראל ומשווקת מכשירי טלפון ניידים חכמים (סמרטפונים) מתוצרת LG והיא היבואנית הרשמית הבלעדית של מכשירים אלה לארץ ואף מחזיקה רשת מעבדות שירות ברחבי הארץ לתיקון תקלות וקלקולים.

התובע רכש באפריל 2016  את המכשיר הסלולרי LG G5  מחברת רונלייט. “משתמשי המכשיר [LG G5] גילו לאכזבתם שה- GPS, רכיב שפעילותו התקינה והרציפה חיונית לצורך שימוש בחלק ניכר וחשוב מן הפונקציות שבמכשיר, כגון אפליקציות ניווט מסוג WAZE ודומותיה, אפליקציות החנייה פאנגו וסלופארק, אפליקציות איתור מכשיר שאבד, שימוש במשחקים פופולריים, איתור עסקים ושירותים מבוססי מיקום, שליחת התרעות לשירותי הצלה, שיתוף מיקום, ואף איתור נעדרים – רכיב זה פגום ואינו פועל כהלכה. הבעיות החלו לצוץ סמוך מאוד לאחר שהחל שיווק המכשירים בארץ (…) הלקוחות, שרכשו טלפון חכם, מתקדם ויקר, עומדים מול שוקת שבורה. ככל שחולפים החודשים, הולכות ומצטברות עדויות לבעיות בקליטת ה- GPS. בד בד מצטברות גם עדויות לטיפול קלוקל, בלתי מקצועי, מזלזל, של המשיבות בלקוחות המתוסכלים אשר פונים בגין התקלות”.

“(…) מטרתה של בקשת אישור זו, לגרום למשיבות להודות בכך שהתקלה סדרתית וגורפת, למצוא לה פיתרון, להאריך את תקופת האחריות לתקלה זו לכלל המשתמשים, ולפצות את הלקוחות, כולם”.

התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין אורלי בן עמי ודוד מזרחי.

טרם הוגש כתב הגנה.