הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד GoDaddy.com האמריקנית אשר “גובה מציבור לקוחותיה בישראל תשלומי מע”מ בניגוד לדין ומשלשלת סכומים אלה לכיסה”

14:33 17.05.2019

קטגוריות: אינטרנט משפט

לבית-המשפט המחוזי בתל אביב יפו הוגשה ביום שישי 17.5.2019 תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד GoDaddy.com, “תאגיד זר המאוגד במדינת דלאוור שבארצות הברית. הנתבעת הינה אחת החברות הגדולות בעולם בתחום של רישום שמות מתחם (Domains). כמו כן הנתבעת מספקת שירותים של אחסון אתרים מאובטחים, חבילות אבטחת SSL, כלים לבניית אתרים. כלים לחנות מקוונת ולמסחר אלקטרוני ועוד כלים רבים הקשורים לאתרים באינטרנט”.

התובעת בתיק זה היא אפרת לוי שרכשה מהנתבעת את שם המתחם theisraelpalestineconflict.com. בגין שם מתחם זה היא חוייבה בתשלום מע”מ ואילו עבור שמות מתחם אחרים שרכשה מהחברה לא נדרשה לשלם מע”מ.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “עניינה של תובענה זו הוא בפרקטיקה פסולה של הנתבעת […] הגובה מציבור לקוחותיה בישראל תשלומי מס ערך מוסף (או תשלום זהה אחר – יהא כינויו אשר יהא), בניגוד לדין, ומשלשלת סכומים אלה לכיסה”.

“חרף גביית מס ערך מוסף מלקוחותיה, הנתבעת עצמה סבורה שחוק מס ערך מוסף אינו חל עליה. כך, הנתבעת לא רשומה כעוסק ברשויות מע”מ בישראל; הנתבעת לא מדווחת לרשויות מע”מ בישראל על עסקאותיה בישראל; הנתבעת לא מעבירה תשלומים לרשויות מע”מ בישראל; הנתבעת לא מעבירה מינתה נציג בישראל, כמתחייב בחוק מס ערך מוסף, מעסק אשר מקום מושבו בחו”ל ואשר חייב בתשלום מע”מ בישראל.

“באתר האינטרנט של הנתבעת – מדינת ישראל אף הוסרה [בעדכון מתאריך 9.8.2018] מרשימת המדינות בהן הנתבעת גובה מע”מ (המפורסמת באתר הנתבעת).

“[…] הנתבעת הודתה כבר בחודש אוגוסט 2018 שהיא אינה גובה מע”מ בישראל אך לא טרחה להשיב ללקוחותיה את סכומי המע”מ שהיא גבתה מהם […] הנתבעת לא הנפיקה ואינה מנפיקה חשבונית מס כדין לציבור לקוחותיה בישראל.

התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין עמית מנור ויוקי שמש.

* בשנת 2013, במהלך משחק הסופרבול השנתי בארה”ב, פירסמה החברה פרסומת טלביזיה בהשתתפות בר רפאלי.

[הערה: כל ההדגשות המופיעות בידיעה זו מופיעות כך בכתב התביעה המקורי].