האתר ‘טלקום ניוז’ פירסם אייטם נוסף תחת הסיווג ‘ראשונים לדווח’; האומנם ‘ראשונים לדווח’?

09:11 24.05.2019

קטגוריות: כללי

תגים: , ,

ביום רביעי, 22 במאי 2019, בשעה 18:43, פורסם באתר ‘טלקום ניוז’ של אבי וייס אייטם החתום בידי חיים חביב וכותרתו: כנס אפקה 2019 לפיתוח הון אנושי לאומי בהנדסה – האם ניתן לעשות יותר?

האייטם הזה סווג באתר ‘טלקום ניוז’ כ’ראשונים לדווח’.

לפני שפוצחים בתשואות רמות על ההישג הזה של ‘טלקום ניוז’, כדאי לזכור מספר דברים:

+ נראה לי די מפוקפק לסווג אייטם המסקר כינוס פומבי פתוח תחת הסיווג ‘ראשונים לדווח’. איני יודע באיזה בית-ספר לעיתונאות לומדים את זה. בחמישי (23.5.2019) בערב, יממה לאחר הפרסום הראשוני, הסיווג של האייטם שונמך בצורה משמעותית: נכון לעכשיו, הסיווג הוא אר ‘מבזקים על סדר היום’.

הסיבה האמיתית לסיווג הזה היא מה שהסברתי פעמים רבות בעבר: כך בנוי האתר ‘טלקום ניוז’. סיווגי האייטמים השונים [החל מ’בלעדי’, דרך ‘ראשונים לדווח’, דרך ‘שיחת היום’ וכלה ב’נושא חם’] מיועדים להעלות ולהוריד אייטמים במסגרת האייטמים המובילים בדף הבית של האתר.

ממילא כל אייטם, ואפילו זה שזוכה לסיווג ‘בלעדי’, ישונמך בתוך מספר ימים ויזכה לסיווג של ‘חדשות מקומיות’ או קטגוריות ‘נידחות’ יותר מסוג זה.

+ אם כבר ‘ראשונים לדווח’, הרי שמי שפירסם ראשון על הכינוס הזה היה דווקא האתר של קבוצת ‘אנשים ומחשבים’ שעשה זאת בשעה 11:37, כלומר שבע שעות לפני ה’ראשונים לדווח’ של ‘טלקום ניוז’.

+ ולהשלמת התמונה, כדאי גם לציין כי בשעה 14:51 הופצה הודעה לעיתונות מטעם משרד יחסי הציבור UNIK שסיקרה את כל מה שנאמר בכנס. כלומר, קרוב לארבע שעות לפני האייטם של ‘טלקום ניוז’ שכאמור סווג כראשונים לדווח’.