הארכיון לא שוכח: מה קרה לרשימה (הסובייקטיבית) של מצטייני התעשייה שאבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ היה נוהג לפרסם בעבר?

15:44 18.12.2020

קטגוריות: חומרה והיקפי כללי

תגים: ,

כקורא ותיק ומתמיד של האתר ‘טלקום ניוז’ של מומחה הטלקום ואבטחת המידע אבי וייס, המתנתי בימים האחרונים (לשווא, כך מסתבר) להודעתו של ‘העורך הראשי’ על כך שבקרוב (בתחילת שנת 2021) הוא יפרסם את רשימת מצטייני התעשייה לשנת 2020. זה היה קורה תמיד בתקופה זו של השנה, בחודש דצמבר.

אבי וייס עשה זאת לגבי השנים 2015, 2016 ו- 2017 אבל – מסיבה לא ידועה/ברורה -הדבר לא נמשך לגבי שנת 2018, או לגבי שנת 2019 ועכשיו אף לגבי השנה היוצאת – 2020, אלא אם כן פיספסתי ולא ראיתי.

חבל, כי ברשימה לגבי שנת 2020 (שהייתה, כאמור, צריכה להתפרסם בתחילת שנת 2021) היה יכול לחלוק שוב שבחים לידידו סיני ליבל, שאותו הוא מגדיר כ’מגן הצרכנים’.

הוא גם היה יכול באותה רשימה לחלק שבחים לידידו ועמיתו אלי ציפורי: זה מראיין את זה בתחנת הרדיו וזה מצטט באתר שלו דברים “נוקבים” שכתב השני עליו בדף הפייסבוק שלו (כשבאותן רשומות הוא מצטט מדברים שכתב הראשון באתר שלו), או, כמאמר הקלישאה – “לא, אתה”.

= + = + = + = + = + = + = + = + = + = + = + = +

אשר על כן, ומתוך געגועים עזים, אני יכול רק לחזור על דברים שכתבתי בחודש דצמבר 2018 ודצמבר 2019 תחת הכותרת: האם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ יפתח את קופסת הצל”שים שלו ויעניק אותם ביד רחבה ונדיבה ל’מובילים בתעשייה’ (לפי שיפוטו הסובייקטיבי(?

בכל אחת משלוש השנים 2015-2017 פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ רשימה של המובילים והמצטיינים בתעשייה.

בתחילת שנת 2019 היה אמור לעשות זאת בפעם הרביעית אלא שככל הנראה לא התפרסמה, בסופו של דבר, רשימת הנבחרים לשנת 2018. ייתכן כי נמלך בדעתו לאחר שפירסמתי אייטם על כך ב- 13 בדצמבר 2018 [מובא בהמשך].

לא מן הנמנע שבקרוב מאוד שוב יפרסם אבי וייס קריאה לקוראיו לסייע בגיבוש רשימת המצטיינים לשנת 2019 לקראת פירסום (בתחילת שנת 2020) של הרשימה שהתגבשה.

אם יעשה כך, ניתן להעריך ולצפות כי בין הנבחרים ברשימה של שנת 2019 יהיו, כמובן, סיני ליבל (לאחר ש’נבחר’ כבר פעמיים בעבר ע”י אבי וייס) וכן מספר עיתונאים שבכתיבתם יש התאמה, בצורה זו או אחרת, לתפיסותיו של אבי וייס דוגמת אלי ציפורי  ועוד כמה נוספים. אה, וגם לערוץ 20 שאירח את וייס, האיש ועניבת ה”לייק”.

= = = = = = = = = = =

ב- 13 בדצמבר 2018 פירסמתי כאן באתר את הידיעה תחת הכותרת: האם גם השנה אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ יפתח את קופסת הצל”שים שלו ויעניק אותם ביד רחבה ונדיבה ל’מובילים בתעשייה’ לפי שיפוטו הסובייקטיבי? [הידיעה שכאן קוצרה במעט, מטעמי עריכה, לעומת המקור]:

■ ב- 21.12.2015 פירסם וייס את רשימת “20 המובילים ומקבלי הצל”ש בעולם התקשורת וההייטק הישראלי” לשנת 2015. במסגרת אותו אייטם כתב אבי וייס את המשפט הבא: “לקראת השנה הבאה (2016) יהיה ניסיון לקדם את הבחירה ובניית רשימה של האנשים הראויים לצל”ש, עם צוות מומחים רחב, כדי לתת לה ב- 2016 גוון יותר אובייקטיבי. אך השנה, השיפוט הוא סובייקטיבי, על היתרונות והחסרונות של שיפוט כזה“.

■ חלף חורף, חלף אביב, חלף קיץ, חלף עבר לו גם הסתו ואז, ב- 2.1.2017, פירסם אבי וייס את רשימת “20 המובילים ומקבלי הצל”ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי”. לזכותו ייאמר כי פעמיים הדגיש שמדובר ב”שיפוט סובייקטיבי” שלו לגבי מי הראויים להיכלל ברשימה הזאת.

והנה, SURPRISE SURPRISE, באייטם זה כתב וייס כי “לקראת השנה הבאה (2017) יהיה ניסיון לקדם את הבחירה ובניית רשימה של האנשים הראויים לצל”ש, עם צוות מומחים רחב, כדי לתת לה ב- 2017 גוון יותר אובייקטיבי. אך השנה, השיפוט הוא סובייקטיבי, על היתרונות והחסרונות של שיפוט כזה“.

■ ב- 19.12.2017 פירסם אבי וייס – תחת הסיווג של ידיעה “בלעדי” – קריאה לקוראיו: “קריאה לקבלת שמות מועמדים לצל”ש לשנת 2017 בעולם התקשורת וההיי-טק”. אגב, ב- 20.12.2017 בלילה כבר ‘שונמך’ סיווג האייטם הזה מ”בלעדי” ל- “חדשות חמות”.

באייטם זה הוא כותב בין היתר את המשפט הבא: “בסיכום של שנת 2016 הבטחנו, שבסיכום שנת 2017 נשתף גם את הציבור הרחב של קוראינו … בבחירת 20 המועמדים הראויים להוקרה על פועלם ב-2017 “.

■ ב- 10.1.2018 פירסם אבי וייס, זו השנה השלישית את רשימת הזוכים בצל”שים שלו: “20 האישים הבולטים ביותר, שהובילו את עולם התקשורת וההייטק הישראלי בשנת 2017 והראויים לצל”ש, להוקרה ולהערכת הציבור על פועלם לטובת הציבור, לקידום החדשנות והיזמות ולקידום תעשיית ה- ICT הישראלית, והתחומים המשיקים והתומכים בתעשייה הזו. מדובר, ביזמים, משקיעים, מנטורים, חוקרים, מנהלים, אנשי הייטק, בעלי תפקידים בכירים ועוד”; “רשימת 20 ‘אנשי המופת’ בישראל, שראויים להוקרה ציבורית ולחשיפת פעילותם בתעשיית התקשורת וההייטק הישראלית ובתחומים משיקים לתעשייה הזו, אנשי מופת, שפעלו לטובת הציבור וקידמו את התעשייה הזו”.

בהמשך אותו אייטם הוא כותב כי “השנה, בשונה משנים קודמות, שיתפנו את קוראינו בקבלת המלצות. החלטנו לשתף גם את הציבור הרחב של קוראינו, בבחירת 20 המועמדים הראויים להוקרה על פועלם ב- 2017, וקראנו לקוראים להמליץ על מועמדים, כולל על עצמם. אכן, קיבלנו לא מעט מועמדים, וברור שלא כולם יכלו להיכלל ברשימה הסופית המתפרסמת כאן, אבל זה אינו אומר שאלה, שלא נכנסו לרשימה הסופית – אינם ראויים להוקרה ולהערכה”.

בפיסקה הבאה אבי וייס מדגיש: “זה שיפוט סובייקטיבי על פי ההתרשמות האישית שלי וההכרות האישית שלי את השוק, על בסיס הניסיון האישי ארוך השנים שלי בשוק זה […] האנשים, שמופיעים ברשימה כאן, אינם כל האנשים הראויים לצל”ש על פועלם ב- 2017 לטובת התעשייה אותה אתר זה מכסה. רשימת המועמדים מאוד ארוכה,  אבל החלטתי להתמקד במופיעים ברשימה כאן, ויסלחו לי אלה, שנשמטו מהרשימה, בגלל היותה מבוססת על ידע אישי והמלצות של קוראים. הרשימה אינה מסודרת על פי איזה סדר חשיבות או דירוג”.  [הערה: כל ההדגשות הן הדגשות שאבי וייס כתב בעצמו באייטם המקורי שלו].

■ וכאן מגיעה פיסקה שתוכנה עשוי להיראות מוכר לכם. אם כן, תנסו להיראות מופתעים: “לקראת השנה הבאה (2019) יהיה ניסיון לקדם את הבחירה ובניית הרשימה הסופית של האנשים הראויים לצל”ש, עם צוות מומחים רחב, כדי לתת לרשימת הבולטים והראויים לצל”ש ב- 2018 גוון יותר אובייקטיבי. אך השנה, בדומה לשנים שחלפו, השיפוט הוא סובייקטיבי, על היתרונות והחסרונות של שיפוט כזה”.

■ איני יודע אם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ כבר עובד על הרשימה של המציינים לשנת 2018 [זו השנה הרביעית ברציפות]. הוא טרם פירסם קריאה לקוראיו להצטרף למשימה הזאת באמצעות משלוח שמות מומלצים. ייתכן שכבר בסוף השבוע הנוכחי הוא יעשה זאת מעל דפי האתר שלו לקראת פרסום אפשרי של רשימה כזו בתחילת שנת 2019. גם לא ידוע מי ייכלל ב’צוות המומחים הרחב’ שיסייע לו לבחור את הבחירות הנכונות.

■ וכמובן, השאלה היא האם גם הפעם יהיה מדובר ברשימה סובייקטיבית, כהגדרתו של אבי וייס בעצמו.

= + = + = + = + = + = + = + = + = + = + = + = +