הארכיון לא שוכח: מה קרה במשרד התקשורת בט”ו בשבט לפני שנתיים?

ב- 9 בפברואר 2017 פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אייטם חדש באתר שלו ששילב, כהרגלו בין מספר עניינים שונים באותו האייטם.

לענייננו כאן, מה שהעסיק את אבי וייס היה פירות ט”ו בשבט באריזות השי שחולקו לעובדי משרד התקשורת ובדיקת מידת וסוג הכשרות של המלון בו ייערך שלושה ימים לאחר מכן יום העיון של עובדי משרד התקשורת ב- 12.2.2017.

אנשי (או, יותר נכון – נשות) הרווחה במשרד התקשורת רכשו פירות ט”ו בשבט שלאבי וייס היה ספק במידת כשרותם.

וזה בין היתר מה שכתב אבי וייס בהקשר זה לפני שנתיים: “כעת עומדים על הפרק שני נושאים חדשים נוספים במשרד התקשורת: […] גם חג ט”ו בשבט מתקרב ובא, וזו הזדמנות לחלק עוד מתנות לעובדים, למשל סלסלה ענקית של פירות יבשים ושוב עוד יום כיף בבית מלון תחת הכותרת של ‘יום השתלמות’.

“לאור תלונות לא מעטות, שקיבלנו מעובדים השומרים על המסורת (יש כאלה לא מעט במשרד התקשורת), שלחתי את השאלה הדחופה הבאה למשרד התקשורת: מדוע נרכשו ‘פירות יבשים’ כמתנה לעובדים לקראת ט”ו בשבט – אבל לא כשרים? במיוחד כשבמשרד התקשורת יש מנכ”ל חובש כיפה (ועוד כמה חובשי כיפה ושומרי מסורת)?”.

למרבה ההפתעה, הפעם דווקא הגיעה תשובה מדוברות משרד התקשורת [הפעם אבי וייס לא היה יכול לטעון את הדברים הכה אהובים עליו: לא הצלחתי לקבל תגובה, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל, אעדכן בהתאם. לא להיות במתח, הסיכויים שאקבל תגובות, הם בערך כמו הסיכויים שאסע כעת לנתב”ג ואקח טיסה ישירה להתיישב במאדים [או] … טיסה ישירה לשמש (זה לא מסוכן, אם טסים בלילה”; “תגובה לא קיבלתי, לא שלא ניסיתי לקבל. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו הוותיקים, יודעים שתגובה לא אקבל. די ברור למה”].

אבי וייס פירסם את התגובה שקיבל: “במענה לשאלה, רצ”ב תעודות הכשרות של כל הרכיבים בשי שנרכש עבור העובדים במשרד לקראת ט”ו בשבט. כפי שניתן לראות לרובם ככולם קיימת כשרות, אפילו בד”צ העדה החרדית. כאמור, שוב מר וייס ניזון מעובד/ת, שכל עניינם ועיסוקם במשרד לנגח את ההנהלה והעומד בראשה. אלה הם שקרים שמופצים באמצעות הבלוג שלו. חבל שבמקום לסקר את התהליכים המקצועיים והחשובים שנעשים במשרד והם עיקר העבודה בו, עוסק מר וייס בטפל וגם אותו הוא מסקר באופן לא נקי וראוי.”

איני מבין מדוע הם נגררו לכך, אבל לתגובה של דוברות משרד התקשורת צורפו 14 תצלומים של אריזות הפירות היבשים הללו.

עד היום לא ברורה השורה האחרונה של סיפור שי פירות ט”ו בשבט שניתן לעובדי משרד התקשורת אבל הזרע שנזרע באותו אייטם כבר פרח ועד עכשיו יש באתר תגוביות שלוקחות זאת כמובן מאליו וכעובדה שהמשרד שבראשו עמד מנכ”ל חובש כיפה, השם ישמור!, הכשיל את עובדיו הדתיים עם מזון לא כשר בפירות לט”ו בשבט!

התגובית [טוקבק] הכי מעניינת וצבעונית לאייטם הזה הייתה ממי שטען שהוא עובד משרד התקשורת: “… מאחר ואני ובני ביתי כבר אכלנו מהמוצרים הלא כשרים לפני שהפרשה התפוצצה, חטפנו כולנו גועל ואני אפילו הקאתי את נשמתי, אני חושב שמגיע לי פיצוי כספי משמעותי ביותר מהמשרד. כמובן שלא אחשוף את עצמי (בשלב זה) אבל אני מצפה שגם ללא תביעה המשרד יפצה אותנו”.  ועל ככבר התבדחו במקומותינו ואמרו: ‘אם כבר אוכלים חזיר, אז שלפחות ינזל השומן מהשפתיים’ (ולא יזיק איזשהו פיצוי כספי, בנוסף, שהרי הכסף ימרק את החטא…).

הערת אגב: ביום שני השבוע פירסם משרד התקשורת את ההודעה הבאה:  “ביום חמישי הקרוב (17.1.2019) וכן ביום שני שלאחריו (21.1.2019) לא תתקיים קבלת קהל וכן לא יהיה מענה טלפוני לאור פעילות של עובדי המשרד”? אותו יום שני, במקרה, הוא ט”ו בשבט…