האם שר התקשורת צפוי לפרוש מהחיים הפוליטיים?

דברים שנאמרו היום (10.12.2018) בתחילת דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת:

מנכ”ל משרד התקשורת נתנאל (נתי) כהן: “החוק המוצע היום הינו חוק חשוב מאוד לשר התקשורת איוב קרא. כידוע הוא היה שחקן כדורגל בקבוצת בני יהודה והיה לו חשוב מאוד שאני אגיד את זה. לכן יש לו קשר מיוחד לנושא ולקהל היעד”.

ח”כ איתן כבל: “אפשר להגיד שהוא בניגוד עניינים וממילא הוא לא היה יכול להגיע [לדיון]”…

נתי כהן: “בדקנו את זה והוא עבר תקופת צינון”…

ח”כ עיסאווי פריג’: “איוב קרא היה שחקן כדורגל?”

ח”כ איתן כבל: “כך הוא אומר”.

ח”כ אחמד טיבי: “העתיד של בני יהודה חשוב לכולנו. אני מבקש לחזק את הקבוצה בחזרה על-ידי איוב קרא”…

נתי כהן: “אני אמסור לו את זה”…

= = = = = = = = = = = = = = = = =

מתוך הערך ‘איוב קרא’ ב- וויקיפדיה: “בנעוריו למד בבית הספר התיכון החקלאי כפר גלים ובפנימיית בית-הספר החקלאי כדורי. בחופשות היה מתגורר אצל בני זוג יהודים ניצולי שואה, והוא הכדורגלן הדרוזי הראשון ששיחק בעונת 1976/1977 בליגה הלאומית בקבוצת בני יהודה כבלם וקשר אחורי”.

= = = = = = = = = = = = = = = = =

כפי שדיווחתי בידיעה מקדימה, וועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח”כ איתן כבל החלה היום (10.12.2018) להכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את חוק התקשורת באשר לשידור אירועי ספורט משמעותיים. הצעת החוק נועדה לקבוע כי המשחק המרכזי בכל מחזור של ליגת העל לגברים בכדורסל או כדורגל וכן המשחקים הבינלאומיים של נבחרות ישראל לגברים בכדורסל או כדורגל ישודרו בערוץ פתוח לצפייה בחינם. עוד מוצע כי מי שיפר את ההצעה יהיה צפוי לעיצום כספי בסך 100 אלף שקלים.

יו”ר הוועדה איתן כבל פתח את הדיון ואמר כי “שר התקשורת עליו נאמר מה שאמר אלוהים לכוזרי בחלום, ‘כוונותיך רצויות אך מעשיך אינם רצויים’. אני חושב שהחוק הוא רחוק מלהיות אפוי. הוא אפילו לא בשלב שאפשר להכניס אותו לתנור בכלל. 15% מאזרחי ישראל לא זוכים לצפות בשידורים, אלא שלפי ההצעה הזו יצא שכרנו בהפסדנו ויביא לפגיעה בקבוצות הקטנות”.

מנכ”ל משרד התקשורת נתנאל (נתי) כהן אמר בין היתר כי השר קיבל תלונות רבות בעיקר מצופי עידן פלוס, אך בימים האחרונים פנו לשר הנהלות הליגות ונציגי שרת התרבות והוא הבין שהצעת החוק עלולה לפגוע בתקציבי הקבוצות ואין לו כוונה להרע את מצבן.

ח”כ כבל אמר כי שרת התרבות והספורט מירי רגב שוחחה איתו אתמול (9.12) ומסרה לו שגם היא סבורה שהצעת החוק עלולה לפגוע בקבוצות. מנכ”ל משרד התרבות והספורט יוסי שרעבי אמר בדיון בוועדה כי משרד התרבות והספורט לא יכול להיות שותף לפגיעה בקבוצות החלשות ואמר כי לא הייתה עבודת מטה מסודרת לפני הגשת הצעת החוק.

מנכ”ל משרד התקשורת ציין בתגובה כי ההצעה אושרה בממשלה אך עם זאת הוסיף כי השר מבקש שבועיים לעבודה משותפת עם כל הגורמים לעדכון הצעת החוק.

מנכ”ל משרד התקשורת אמר כי כל הדיון נסב סביב כסף, אבל יש סוגיה ערכית שצריך לאפשר גם למי שאין יכולת לשלם לראות משחקי ספורט.

בסיום הדיון אמר ח”כ איתן כבל יו”ר הוועדה כי “נעשתה חצי עבודה ועלול להיות מצב ששכרנו יצא בהפסדנו. גם לאמירה ערכית צריך שיהיה כיסוי כלכלי”. הוא דרש ממשרד התקשורת לחזור לוועדה עד סוף החודש עם פיתרון או תשובות.

הודעה הוועדה על הדיון נמצאת כאן באתר הכנסת.

= = = = = = = = = = = = = = = = =