האם שר התקשורת בני גנץ יודע שכבר כמה חודשים ישראל חסומה למשלוח דואר לעשרות מדינות?

ביום רביעי, 13.1.2021, בשעות הבוקר, פירסמה “מערכת Telecom News” אייטם בכותרת זו וסיווגה אותה תחת הכותרת הבומבסטית ‘ב-ל-ע-ד-י’. במאמר מוסגר יצויין כי עד היום לא ברור מי בדיוק נכלל באותה מערכת ‘טלקום ניוז’ והאם באמת מדובר באוסף אנשים צנועים ונחבאים אל הכלים שאינם רוצים להזדהות בשמותיהם לגבי אותו סיפור בלעדי.

אלא שכשקוראים את הפיסקה השנייה (או, שמא מדובר בכלל בפיסקה הראשונה) באייטם של מערכת טלקום ניוז, זה מה שמופיע: “גדי פרץ (גלובס) צייץ אתמול בטוויטר הפרטי שלו: ‘באופן חסר תקדים, מזה תקופה לא ניתן לשלוח דואר מישראל לעשרות מדינות בשל הקורונה, גם אם אין מדובר באשמת הדואר וכל עשרות המדינות האלה באמת חסומות למשלוחים. בנוסף, מעניין אם משרד התקשורת  בכלל עודכן לגבי האירוע החריג הזה (בשונה מתקלה תפעולית נקודתית במדינה זו או אחרת שמתרחשת לעיתים’.”

כלומר, מערכת טלקום ניוז קראה ציוץ של גד פרץ והשתמשה במידע שבו. והדבר נעשה פעמים רבות במהלך השנה ומידי שנה בכל שנות קיומו של האתר.

מהי, אם כן, אותה ‘ב-ל-ע-ד-י-ו-ת’ שמערכת ‘טלקום ניוז’ מתהדרת בה בראש האייטם? זהו בסך הכל אייטם פולו-אפ בנושא צרכני. ומעניין שעד היום לא ראיתי שאתרי החדשות הגדולים מחאות של מאות ואלפי צרכנים שאינם יכולים לשלוח דברים לחו”ל. מה שכן מופיע הוא הבעייה של חבילות נכנסות.

= = = = = = = = = =

בעבר החזיק ראש הממשלה בנימין נתניהו בשורה של תיקים נוסף לתפקידו הראשי. צחוק הגורל הוא שכיום ראש הממשלה החליפי בנימין גנץ משמש – במקביל לתוארו כראש הממשלה החליפי ושר הביטחון – גם כשר המשפטים ושר התקשורת.

מערכת ‘טלקום ניוז’ כותבת באותו אייטם כי “מצופה, שהשר יבדוק בקפידה ובאופן פרטני את עשרות המדינות המדווחות ע”י חברת הדואר ככאלו החסומות למשלוח דואר. זאת, כדי לוודא, שאכן מדובר במצב, שנכפה על חברת הדואר כתוצאה ממגפת הקורונה ולא משיקולי חסכון כספי לחברה“. [הערה: ההדגשה –  במקור].

בסך הכל, הגיוני. לא ברור למי בדיוק “מצופה” שזה מה שיעשה החליפי, אבל כנראה שהכוונה היא לחברי מערכת ‘טלקום ניוז’. אומנם החליפי אינו יושב במשרד התקשורת בירושלים או בשלוחה בתל אביב אבל אפשר — מידי בוקר — לקיים ישיבת זום בה הוא אישית יבדוק מדינה ומדינה מתוך 191 המדינות החברות באיגוד הדואר העולמי [Universal Postal Union, UPU]. ובאותה הזדמנו חגיגית מידי יום גם יעסוק בנושא רישום שמות המתחם בישראל.

ורק לאחר מכן אפשר להתפנות לאיראנים שעל הגדרות, לנושאי קורונה, לדיפ סטייט, לבחירות הממשמשות ובאות ולמה לא? הגיוני בסך הכל.

= = = = = = = = = =

ואפרופו דואר, לא אתפלא אם במוצ”ש או בראשון יפצח מומחה הטלקום אבי וייס באייטם ‘בלעדי’ חדש המבקר בחריפות את הודעת רשות התחרות  מ- 14.1.2021 שכותרתה: ועדת הריכוזיות ממליצה לאפשר לדוד ומיכל פורר מקבוצת בזק להשתתף במכרז על הפרטת דואר ישראל

.= = = = = = = = = =