האם הכדורגלנים כריסטיאנו רונלדו ו- ליאו מסי יתייצבו מחרתיים (א’, 7.7.2019) בבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד להשיב על תובענה ייצוגית שהוגשה נגדם ונגד 13 נתבעים נוספים (בהיקף כולל של 400 מיליון ש”ח)?

14:21 05.07.2019

קטגוריות: משפט ספורט והיי-טק

תגים: , ,

בבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד יתקיים מחרתיים (יום ראשון, 7.7.2019) דיון קדם משפט בתביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית). בין 15 הנתבעים גם שני הכדורגלנים המפורסמים.

במערכת “נט המשפט” אין כל תיעוד למה שקרה בתיק זה מאז שנפתח בחודש ספטמבר 2018 לרבות בנושא שני הג’נטלמנים הללו.

= = = = = = = = = = = = =

להלן הידיעה שפירסמתי כאן באתר ב- 17 בספטמבר 2018:

לבית-המשפט המחוזי מרכז לוד הוגשה ב- 5.9.2018 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד הכדורגלנים כריסטיאנו רונלדו ו- ליאו מסי [או בשמו המלא כפי שמופיע בכתב התביעה: ליונל אנדרס מסי קוצ’יטיני] יגיעו לישראל להשיב על תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) שהוגשה נגדם ונגד 13 נתבעים נוספים ובהם גם חב’ הלבשת הספורט Nike International ו- ADIDAS, הוט מע’ תקשורת, גלידת שטראוס, ובאג מולטיסיסטמס.

ביום הגשת התביעה לבית-המשפט (5.9.2018) פירסמתי על כך מבזק בחלון המבזקים של אתר זה וציינתי שם כי כתב הטענות המלא טרם פורסם. רק היום, 17.9, פורסם כתב הטענות המלא הכולל יותר מ- 400 עמודי נספחים.

בכתב התביעה נאמר בין היתר: “האם ייתכן שעבריינים בעבירות פליליות בעלי גוון בולט של הונאה וקבלת דבר במירמה, יקדמו מכירות ושירותים שונים בישראל לקטינים, באמצעות פרסום ו/או דרכי שיווק שונים, לרבות קטלוגים, תמונות, מודעות, פרסומות ברשתות החברתיות, בטלביזיה, בתמונות על גבי מוצרים, בפרסום שמם על-גבי מוצרים, תוך האדרת שמם וניסיון להציגם כמודל לחיקוי, והכל במטרה למכור מוצרים ושירותים שונים לילדי ישראל הקטינים? זוהי השאלה העומדת לפיתחו של בית-המשפט הנכבד. על כך נשיב בלא רבתי!

“בתביעה זאת, מעבר לפיצוי הנדרש לצרכנים, יתבקש בית-המשפט הנכבד, לשים קץ, אחת ולתמיד, לפרסום ולקידום המכירות האגרסיבי לצרכנים הקטינים בישראל, וזאת באמצעות מי שהורשעו בעבירות פליליות.

לגבי שני הכדורגלנים נאמר בכתב התביעה כי הם “שחקני כדורגל מקצוענים בין המפורסמים ביותר בעולם בעבר ובהווה, נחשבים אלילים של ממש”.

כתב הטענות מפרט את נושא החשדות הפליליים נגד ליאו מסי [שנחשד ע”י הרשויות בספרד “בהעלמות מס, בהונאה ובקבלת דבר במירמה, בסכומים של עשרות מיליוני אירו” ובסופו של דבר הורשע “בהונאה ובקבלת דבר במירמה, של מיליוני אירו, ונגזרו עליו 21 חודשי מאסר (שהומרו לבסוף למאסר על תנאי) וקנסות במיליוני אירו”].

גם לגבי כריסטיאנו רונלדו צצו חשדות דומים ובסופו של דבר הוא “הורשע בעיסקת טיעון בהסכמתו, בעבירות של הונאה ובקבלת דבר במירמה, של מיליוני אירו, ונגזרו עליו 24 חודשי מאסר (שהומרו לבסוף למאסר על תנאי) וקנסות בסך 18.8 מיליוני אירו”].

“… לפיכך, כעבריינים מורשעים, הם אינם יכולים להוות דמות לחיקוי עבור קטינים, וככאלו, פרסום וקידום מכירות של מוצרים המכוונים גם לקטינים, באמצעות המשיבים שהורשעו בדין – מהווה הפרת החובות המחוייבות בתקנות הגנת הצרכן, ועצם השימוש בהם כמודל לחיקוי – גורם לנזק משמעותי בתפיסת עולמם של הקטינים”:

“… אלו אינם יכולים להיות עוד מודל ודמויות לחיקוי, שכן הם עברו עבירות והורשעו בהונאה ובקבלת דבר במירמה.

“שימוש בדמויותיהם, שמותיהם, תמונותיהם, פרסומיהם או כל דבר אחר כלפי הקטינים מהווה הפרת התקנות, אינו מתיישב עם ערכים חברתיים המקובלים כחיוביים, אינו מתיישב עם ערכים של יושר וצדק, ובוודאי שאינו מעודד את הקטינים לפעול בהתאם לדין, אלא דווקא להפר אותו, שכן אותם כדורגלנים מפורסמים, על אף שהם הורשעו, דמותם עובד מהווה מודל חיקוי, כי הרי בכל העולם, וגם בישראל, עושים שימוש בדמותם לקידום מכירות של מוצרים ושירותים לקטינים, מגיל הגן ועד גיל 18, על אף שהם הורשעו בהונאה ובקבלת דבר במירמה”.

התובע בתביעה זו [ת”צ 8222-09-18] הוא אהרון המאירי. באשר לעניינו של התובע בתיק זה נאמר בכתב התביעה כי הוא רכש לילדיו מוצרים רבים של כל המשיבות לתביעה, “וזאת בין היתר בשל לחץ של הילדים לרכוש דווקא מוצרים ובהם דמויות ושמות של כל מה שקשור” לשני הכדורגלנים הללו. “עוד סובר המבקש כי ילדיו נחשפו לפרסומת אותה ערכה חברת הוט והציגה פעמים רבות”.

המבקש לא ידע ולא היה מעלה בדעתו לרכוש לילדיו מוצרים של המשיבות או את שירותיהן, מקום בו היה יודע שהמשיבים 1 ו- 2 [רונלדו ומסי] הורשעו בהונאות ובקבלה דבר במירמה“.

הערה: כל ההדגשות המופיעות בידיעה מופיעות כך במסמך המקורי.