האם היועמ”ש יורה לחקור השערורייה שבאישור רכישת גולן טלקום ע”י סלקום? על קצין משטרה בדימוס, אייטמים ‘בלעדיים’ ו”זייגרמאכר”

כבר כתבתי בעבר באתר זה שלהערכתי אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אינו אוהב את שעון הקיץ. הסיבה? השבת יוצאת מאוחר ומר וייס כנראה מתחיל לאבד את סבלנותו ברצותו לפרסם סוף-סוף אייטם/אייטמים חדש/ים ולוהט/ים, ‘בלעדיים’, עליהם עמל במהלך סוף השבוע. זאת בניגוד לשעון החורף במהלכו השבת יוצאת מוקדם יחסית ואז הוא יכול לפרסם את הדברים ללא כל שהייה מיותרת.

וכבר ציינתי מספר פעמים כי אבי וייס כתב באתר שלו (בטוקבקים שהוא עצמו פירסם באתר שלו) כי אינו מעלה לאתר ‘טלקום ניוז’ חומר במהלך שבתות ומועדי ישראל [למרות שלפעמים ‘מתפלק’ לו והוא מפרסם בכל זאת במהלך השבת דברים שעם ישראל אינו יכול להעביר את הסופ”ש מבלי לדעת אותם כאן ועכשיו].

= = = = = = = = = = =

פירסמתי כמה וכמה אייטמים כאן באתר שלי לגבי העובדה שאבי וייס טועה לעיתים תכופות בשמות של אנשים, במגדר של אנשים, בתצלומים של אנשים ובעוד מידע מהותי. כולנו בני אדם וכולנו טועים. טבעי. אבל במקרה של אבי וייס מדובר בכמות לא קטנה של טעויות כאלה [אני מקווה בחודש הקרוב לפרסם אסופה של טעויות כאלה של אבי וייס מהחודשים האחרונים, במיוחד לכל אלה שקוראים בשקיקה את סידרת הכתבות האין-סופית בדבר “מתפרת התיקים” ברחוב צלאח א-דין].

לפעמים, המהירות והחיפזון לפרסם עלולים להיות בעוכריך.

ומה שלא פחות מוזר הינו שלמרות כל הטעויות הללו, ולמרות שכתבתי על כך לא מעט, אבי וייס מרשה לעצמו ללגלג פומבית באתר שלו על טעויות של אנשים אחרים: כמו, למשל, על פקידה במשרד התקשורת, שבעת שהקלידה מכתב שגתה ובטעות העניקה לשני סעיפים שונים במכתב אותו מספור. קורע, לא כן?

= = = = = = = = = = =

ממש לפני יממה, בשבת (15.8.2020) בערב פירסם אבי וייס אייטם, כמובן ‘בלעדי’, שכותרתו: האם היועמ”ש יורה לחקור השערורייה שבאישור רכישת גולן טלקום ע”י סלקום? [אייטם זה מתייחס לאישור המותנה שנתן משרד התקשורת והעומד בראשו, השר יועז הנדל, לעיסקה זו].

אני ראיתי את האייטם החדש שלו בשעה 19:54 אלא שמה שמשך מייד את תשומת ליבי הוא העובדה שבאייטם עצמו הופיעה שעת הפרסום כ- 20:03.

שיפשפתי את עיניי בתמיהה ומייד האשמתי בכך את קוצר הראייה החריף שאני סובל ממנו זה שנים.

אבל, מעשה שטן, עיניי שוטטו לפתע שמאלה, אל הכותרת העליונה (ה- Header) של האתר ‘טלקום ניוז’. שם, מופיע לו, בצינעה יחסית, מלבן קטן ובו כיתוב באנגלית של מועד הצפייה ושעת הצפייה באתר, נתונים המתחלפים כל העת.

וכך התברר מייד כי אכן מדובר באייטם שעלה לאתר מספר דקות לפני השעה שמונה בערב כשמראש הוא כלל בתוכו את השעה 20:03 כביכול כשעת הפרסום.

אדגיש כי כקורא מנוסה של ‘טלקום ניוז’ דאגתי להנציח בעזרת תצלומי מסך את המאורע. וכך יש לי שלושה תצלומי מסך – שעל-פי אותו מלבן בראש האתר של אבי וייס – מעידים כי מדובר ב- 19:57, ב- 20:00 וב- 20:01, ובכל שלושת המקרים מדובר באותו אייטם שכבר כולל את שעת הפירסום כ- 20:03.

= = = = = = = = = = =

אני כבר רואה שחלקכם קופצים מהמקום ואומרים כי אני נטפל לזוטות וכי זה בהחלט יכול להיות כמה דקות קדימה וכמה דקות אחורה. כן אני יודע: אני משתמש וורדפרס וניתן מראש ‘לזוז’ קדימה/אחרונה עם מועד הפרסום – לפני המועד או בדיעבד לאחור.

אם כך, תנו לי להמשיך בסיפור. הרי בכל זאת מדובר כאן בקצין משטרה בגימלאות [נצ”מ (בדימוס) בדרגת כתף] שאמיתי זיו מ”דה מארקר” הגדיר אותו כ”מנתץ תיק 4000″.

= = = = = = = = = = =

יש אתר אינטרנט ישראלי המשמש כאגרגטור חדשות. מייד אחרי שראיתי את סיפור ‘בעיית הזמנים’ של אבי וייס במוצאי שבת, בדקתי באותו האתר. אני מבקש להדגיש כי ידיעות מהאתר שלי אינן מתפרסמות באותו אתר אגרגטור חדשות (כך שאיני משוחד לגביו) ועפ”י לא מעט מקרים שבדקתי, הוא אמין במיוחד בזמנים שהוא מציין כשמנים בהם עלו ידיעות לאוויר באתרי החדשות השונים.

למרבה ההפתעה, מצאתי שם משהו מעניין מאוד: אותו אייטם של אבי וייס עלה לאתר שלו לא בשבת, 15.8.2020, אלא כבר בשישי בערב (ערב שבת), 14.8.2020, בשעה 22:27:18. ככל הנראה אבי וייס הסיר אותו מייד בסמוך לאחר מכן ו’גאל’ אותו מבדידותו לקראת צאת השבת.

ליתר ביטחון, שמרתי לי תצלום מסך של אותו אתר המאשר את נכונות המידע הזה שכאן.

= = = = = = = = = = =

חושבים שכאן זה נגמר? טעות. הבוקר, ראשון (16.8.2020), קיבלנו מידידנו בראשון לצון השכמה כפולה בדמות שני אייטמים, ‘בלעדיים’ כמובן, חמים מהתנור. מסתבר שעבד קשה מומחה הטלקום של כולנו בסוף השבוע הזה.

כל אחד משני האייטמים הללו התפרסם כשהוא כולל את השעה 07:00 כשעת פרסומם והעלאתם לאתר.

אלא ששוב, גם כאן הופיעו הפרשי זמן: עפ”י אותו אתר אגרגטור חדשות, אחד מהאייטמים עלה לאתר של אבי וייס בשעה 06:52:54 והאייטם השני בשעה 06:55:11. וגם הפעם דאגתי לצילום מסך שמתעד זאת.

= = = = = = = = = = =

כאמור, ייתכן שיש הסבר טכנולוגי רציונלי לדברים הללו [ושלא יקום מישהו ויעז לומר: אפילו שעון מקולקל מראה פעמיים ביממה את השעה הנכונה].

בעבר, כשאבי וייס שגה בשנה שייחס למועד פרסום אייטם מסויים אצלו (וציין שנה קדימה/אחורה) תהיתי כאן באתר מדוע אין באתר שלו מנגנון שיצמיד אוטומטית את המועד והשעה בהם המידע שכתב במערכת ניהול התכנים מעבירה אותו לדף הבית כדי שיהיה זמין לקוראים [שהרי בסופו של דבר קיים אותו מלבן באתר ‘טלקום ניוז’ שכן מראה את המועד והשעה המדוייקים בכל רגע נתון]. מדוע אבי וייס צריך בכלל להתעסק עם העניין הזה, דבר העלול לגרום לטעויות מביכות.

= = = = = = = = = = =

אבי וייס מתנהג כאילו Read IT Now אינו קיים. זה אותו וייס שבגלגול הקודם, כשערך את TheCom, נהג לצטט (כולל ציון קישורים) ל”ריד איט נאו”. אבל זה בסדר גמור. ביום מן הימים אציג את הפרט המוכמן שאבי וייס התרשל והשאיר באתר הנוכחי שלו ונוגע לאתר שלי.

בינתיים אני אשאר עם תמיהותיי לגבי כל מה שכתבתי כאן שהרי אין סיכוי שאבי וייס יגיב על הדברים.

אני מרשה לעצמי, בתענוג כה רב, לצטט את אבי וייס עצמו שנוהג לומר זאת לגבי אחרים (בוריאציות שונות): תשובה/תגובה לא קיבלתי. לא שלא ניסיתי לקבל תשובה/תגובה. ככל שאקבל תשובה/תגובה, אעדכן בהתאם. אין צורך להיות במתח. קוראינו הוותיקים יודעים כי הסיכויים לקבל תשובה הם כמו הסיכויים שאסע לנתב”ג ואקח טיסה ישירה לשמש/למאדים (בלילה זה בכלל לא מסוכן).

= = = = = = = = = = =