האם גם השנה אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ יפתח את קופסת הצל”שים שלו ויעניק אותם ביד רחבה ונדיבה ל’מובילים בתעשייה’ (לפי שיפוטו הסובייקטיבי)?

■ ב- 21.12.2015 פירסם וייס את רשימת “20 המובילים ומקבלי הצל”ש בעולם התקשורת וההיי-טק הישראלי” לשנת 2015. במסגרת אותו אייטם כתב אבי וייס את המשפט הבא: “לקראת השנה הבאה (2016) יהיה ניסיון לקדם את הבחירה ובניית רשימה של האנשים הראויים לצל”ש, עם צוות מומחים רחב, כדי לתת לה ב- 2016 גוון יותר אובייקטיבי. אך השנה, השיפוט הוא סובייקטיבי, על היתרונות והחסרונות של שיפוט כזה“.

■ חלף חורף, חלף אביב, חלף קיץ, חלף עבר לו גם הסתיו ואז, ב- 2.1.2017, פירסם אבי וייס את רשימת “20 המובילים ומקבלי הצל”ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי”. לזכותו ייאמר כי פעמיים הדגיש שמדובר ב”שיפוט סובייקטיבי” שלו לגבי מי הראויים להיכלל ברשימה הזאת.

והינה, SURPRISE-SURPRISE, באייטם זה כתב וייס כי “לקראת השנה הבאה (2017) יהיה ניסיון לקדם את הבחירה ובניית רשימה של האנשים הראויים לצל”ש, עם צוות מומחים רחב, כדי לתת לה ב- 2017 גוון יותר אובייקטיבי. אך השנה, השיפוט הוא סובייקטיבי, על היתרונות והחסרונות של שיפוט כזה“.

■ ב- 19.12.2017 פירסם אבי וייס – תחת הסיווג של ידיעה “בלעדי” – קריאה לקוראיו: “קריאה לקבלת שמות מועמדים לצל”ש לשנת 2017 בעולם התקשורת וההיי-טק”. אגב, ב- 20.12.2017 בלילה כבר ‘שונמך’ סיווג האייטם הזה מ”בלעדי” ל- “חדשות חמות”.

באייטם זה הוא כותב בין היתר את המשפט הבא: “בסיכום של שנת 2016 הבטחנו, שבסיכום שנת 2017 נשתף גם את הציבור הרחב של קוראינו … בבחירת 20 המועמדים הראויים להוקרה על פועלם ב-2017 “.

■ ב- 10.1.2018 פירסם אבי וייס, זו השנה השלישית את רשימת הזוכים בצל”שים שלו: “20 האישים הבולטים ביותר, שהובילו את עולם התקשורת וההייטק הישראלי בשנת 2017 והראויים לצל”ש, להוקרה ולהערכת הציבור על פועלם לטובת הציבור, לקידום החדשנות והיזמות ולקידום תעשיית ה- ICT הישראלית, והתחומים המשיקים והתומכים בתעשייה הזו. מדובר, ביזמים, משקיעים, מנטורים, חוקרים, מנהלים, אנשי הייטק, בעלי תפקידים בכירים ועוד”; “רשימת 20 ‘אנשי המופת’ בישראל, שראויים להוקרה ציבורית ולחשיפת פעילותם בתעשיית התקשורת וההייטק הישראלית ובתחומים משיקים לתעשייה הזו, אנשי מופת, שפעלו לטובת הציבור וקידמו את התעשייה הזו”.

בהמשך אותו אייטם הוא כותב כי “השנה, בשונה משנים קודמות, שיתפנו את קוראינו בקבלת המלצות. החלטנו לשתף גם את הציבור הרחב של קוראינו, בבחירת 20 המועמדים הראויים להוקרה על פועלם ב- 2017, וקראנו לקוראים להמליץ על מועמדים, כולל על עצמם. אכן, קיבלנו לא מעט מועמדים, וברור שלא כולם יכלו להיכלל ברשימה הסופית המתפרסמת כאן, אבל זה אינו אומר שאלה, שלא נכנסו לרשימה הסופית – אינם ראויים להוקרה ולהערכה”.

בפיסקה הבאה אבי וייס מדגיש: “זה שיפוט סובייקטיבי על פי ההתרשמות האישית שלי וההכרות האישית שלי את השוק, על בסיס הניסיון האישי ארוך השנים שלי בשוק זה […] האנשים, שמופיעים ברשימה כאן, אינם כל האנשים הראויים לצל”ש על פועלם ב- 2017 לטובת התעשייה אותה אתר זה מכסה. רשימת המועמדים מאוד ארוכה,  אבל החלטתי להתמקד במופיעים ברשימה כאן, ויסלחו לי אלה, שנשמטו מהרשימה, בגלל היותה מבוססת על ידע אישי והמלצות של קוראים. הרשימה אינה מסודרת על פי איזה סדר חשיבות או דירוג”.  [הערה: כל ההדגשות הן הדגשות שאבי וייס כתב בעצמו באייטם המקורי שלו].

■ וכאן מגיעה פיסקה שתוכנה עשוי להיראות מוכר לכם. למרות זאת, תנסו להיראות מופתעים: “לקראת השנה הבאה (2019) יהיה ניסיון לקדם את הבחירה ובניית הרשימה הסופית של האנשים הראויים לצל”ש, עם צוות מומחים רחב, כדי לתת לרשימת הבולטים והראויים לצל”ש ב- 2018 גוון יותר אובייקטיבי. אך השנה, בדומה לשנים שחלפו, השיפוט הוא סובייקטיבי, על היתרונות והחסרונות של שיפוט כזה“. [הערה: ההדגשה – שלי].

■ איני יודע אם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ כבר עובד על הרשימה של המציינים לשנת 2018 [זו השנה הרביעית ברציפות]. הוא טרם פירסם קריאה לקוראיו להצטרף למשימה הזאת באמצעות משלוח שמות מומלצים. ייתכן שכבר בסוף השבוע הנוכחי הוא יעשה זאת מעל דפי האתר שלו לקראת פרסום אפשרי של רשימה כזו בתחילת שנת 2019. גם לא ידוע מי ייכלל ב’צוות המומחים הרחב’ שיסייע לו לבחור את הבחירות הנכונות.

■ אם אכן תתפרסם רשימה כזו, הרשו לי להמר על כמה שמות שיופיעו בה. כמובן שייתכן בהחלט שלמקרא הדברים כאן אבי וייס יחליט ‘לעשות לי דווקא’ ולא יבחר, בסופו של דבר, בשמות הללו אבל לפחות התיעוד יישאר…

ראשון המועמדים הפוטנציאליים לשנה זו הוא ידידו הקרוב סיני ליבל. בעתיד אני מקווה להקדיש כמה אייטמים כאן במסגרת אתר זה לאדון הנכבד ולקשר המסויים הזה וייס-ליבל. אגב, סיני ליבל כבר הוכתר פעמיים ברשימות הקודמות כך שפעם שלישית, אם תהיה – גלידה.

מועמדים נוספים עשויים להיות ידידיו מ- TLV Generator: טל כתרן, ובני הזוג אריאלה ואלי סוויד.

אני מרשה לעצמי להעריך שמועמד נוסף כאן הוא ארז רביב מ’דבר ראשון’, שעל שיתוף הפעולה בין השניים כבר כתבתי באתר זה.

■ אין לי ספק שלמרות הביקורת הקבועה של אבי וייס על משרד התקשורת הרי שברשימה הבאה (לגבי שנת 2018), אם תהיה ולכשתתפרסם, היא תכלול גם מספר אנשים ממשרד התקשורת. את הקבוצה זו של מועמדים פוטנציאליים של אבי וייס מובילה, ללא כל ספק, אביבית מסבנד סמנכ”לית בכירה למינהל ומשאבי אנוש במשרד התקשורת. הגם שלא פעם אחת הוא שיבש את שם המשפחה שלה הרי שאבי וייס מפגין חיבה יתרה לסמנכ”לית הבכירה.

■ מקרב יתר עובדי המשרד נראה לי שהוא עשוי לבחור לצל”ש (או, לפחות, להערכה והוקרה] את מוניר קזמל הממונה על יישום חוק חופש המידע במשרד התקשורת [שלדברי וייס עושה “עבודת קודש“, לא פחות], רו”ח איתן כסיף סמנכ”ל בכיר פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת וסגנו שי רטר, חיים גרון סמנכ”ל בכיר טכנולוגיות עתידיות וסייבר במשרד התקשורת. ייתכנו גם עובדים אחרים. מה שבטוח, ברשימה לא ייכללו המנכ”ל נתנאל (נתי) כהן, מימון (מוני) שמילה המשנה למנהל הכללי ומנהל מינהל הנדסה ונתן (נתי) שוברט סגן מנהל מינהל הנדסה (ספקטרום) במשרד התקשורת.

■ בהקשר זה יש לקוות שהרשימה האובייקטיבית הפעם (לסיכום מובילי שנת 2018) לא תשגה בבחירותיה כמו שאבי וייס עשה ב- 2015 לגבי שתי עובדות של משרד התקשורת [עדי קאהן גונן ונעמה הניג] …

■ וכמובן, השאלה היא האם גם הפעם יהיה מדובר ברשימה סובייקטיבית, כהגדרתו של אבי וייס בעצמו.