האם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ עושה ‘נאחס’ למנהלים ולעובדים במשרד התקשורת?

החסרתי פעימה השבוע: אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’, שמספק לי חומר טוב ורב לאייטמים אודותיו בכאן באתר שלי, כתב באחד מימי השבוע כי הוא נפל מהכיסא כשקרא ידיעה של חברו ארז רביב מ”דבר ראשון”.

אלא שמייד הסתבר לי (לשמחתי הרבה) כי אבי וייס לא ממש נפגע פיזית כתוצאה מאותה נפילה מהכיסא וכי חיש מהר הוא שב להתלוצץ עם קוראיו [“הצחקתם אותי” – ביטוי אהוב עליו]. מספרם של אלה ככל הנראה הלך וגדל בצורה משמעותית לאחרונה כשהחל לפרסם את סידרת האייטמים שלו לגבי תפירת תיק 4000 [פרשת זדורוב 2?].

אני מניח שלכל הקמפיין הזה של נצ”מ בדימוס אבי וייס אתייחס בנפרד בקרוב.

■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■

העיסוק האובססיבי של אבי וייס במה שהוא מכנה תפירת תיק 4000 גרם למצב שזקני משרד התקשורת לא זוכרים כמוהו זה שנים: למרות שנותר קרוב לשבוע עד סיום חודש ינואר 2019 (וייתכן כי הוא יעשה ‘דווקא’), אם איני טועה הרי שכתוצאה מכך החודש הוא לא שלח שאלות דחופות לצמרת משרד התקשורת [קרי: השר איוב קרא והמנכ”ל נתנאל (נתי) כהן] ו/או לדובר החדש של המשרד ערן בר-עוז.

אבל תזכרו שם אתם במשרד התקשורת: לא לעולם חוסן! הפוגה קצרה בסידרת הכתבות הלא נגמרת והוא שוב מפציץ בשאלות דחופות [בפברואר – הודעת היועץ המשפטי; לאחר הבחירות – שימוע; אחר כך – ההחלטה הסופית של היועץ המשפטי ואם בכל זאת יוחלט על כתב אישום נגד ראש הממשלה, מדובר בחודשים רבים בהם אבי וייס ימשיך להאיר את עינינו].

אחרי ככלות הכל, ב- 17.1.2019 הוא מעיד על עצמו ש”הפעלתי ‘לחץ מסיבי מתון’ על צמרת משרד התקשורת […] הלחץ עזר”.

■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■

ב- 17.1.2019 כתב אבי וייס ב’טלקום ניוז’ בין היתר באחד האייטמים הבלעדיים שפירסם: “בינתיים נודע שלי [הטעות – מופיעה במקור], שעו”ד דנה נויפלד היועצת המשפטית במשרד התקשורת, ממילא פורשת בקרוב (נושא שנעסוק בו בכתבה נפרדת). כך, שכרגע כבר אין טעם לעסוק בקשר שלה לקנס המפוברק על בזק, אם ממילא היא תפרוש בקרוב מאוד. נשארו מנכ”ל המשרד – נתי כהן והמשנה למנכ”ל המשרד – שמילה (מוני) מימון”.

■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■

אין לי ספק שאבי וייס יודע היטב מה קורה במשרד התקשורת ואם הוא כותב שדנה נויפלד עומדת לפרוש בקרוב מאוד מהמשרד – חזקה עליו שהוא יודע על מה הוא מדבר. לא מכבר הוא כתב שהוא יודע הכל וזמן קצר לאחר מן שינה את הכיתוב ליודע כמעט הכל לגבי המשרד.

אבל, הארכיון לא שוכח: ב- 20 באוקטובר 2017 פירסם אבי וייס ב”טלקום ניוז” ידיעה שכותרת המשנה שלה הייתה “לאחר שנה של ‘חופשת לידה’, היועצת המשפטית של משרד התקשורת חוזרת לתפקיד“. בתוך הידיעה הוא מפנה למה שהוא מכנה חשיפה שלו שנה קודם לכן (21.11.2016) תחת הכותרת “נמשך מצעד הפורשים ממשרד התקשורת וגם ממועצת הכבלים והלוויין“.

בידיעה עצמה מנובמבר 2016 הוא מתייחס בין השאר ליציאתה של דנה נויפלד היועצת המשפטית של משרד התקשורת לחופשת לידה ומציין כי “… בספק אם תחזור למשרד אחרי החופשה (חל”ד) אליה היא עתידה לצאת”. שימו לב: ‘בספק אם תחזור’.

אלא שאז הגיעה תפנית בעלילה: ב- 23 באוקטובר 2017 [שלושה ימים לאחר שבישר על חזרתה של עו”ד נויפלד לתפקיד בתום חל”ד] פירסם אבי וייס ב”טלקום ניוז” ידיעה בה כתב בין היתר: “מי היועצת המשפטית של משרד התקשורת? אתר משרד התקשורת בתחום בעלי התפקידים במשרד לא עודכן מזמן. לפני מספר ימים פרסמנו שעו”ד דנה נויפלד חזרה לתפקיד היועמ’ש, אחרי כשנה של ‘חופשת לידה’. אולם, מסתבר, שהיא שוב נעלמה. לכן, שלחנו למשרד התקשורת את השאלה הבאה: ‘האם היועצת המשפטית של משרד התקשורת היא דנה נויפלד, או רק נדמה לי, שהיא הגיע לכמה ימים למשרד (כדי לתת גיבוי לצעדים של שמילה כנגד בזק)?’. תגובה לא קיבלנו. ככל שנקבל, נעדכן בהתאם“.

כאמור, היועמ”ש חזרה למשרד התקשורת ליותר מ’כמה ימים’: בעצם, כבר שנתיים מאז חזרתה למשרד (שלדברי וייס הייתה מוטלת בספק) ועד היום.

ייתכן בהחלט שאבי וייס צודק הפעם וכי בקרוב היועצת המשפטית עו”ד דנה נויפלד לא תמשיך לכהן כיועצת המשפטית של המשרד.

בתגובית (טוקבק) שכתב אבי וייס באתר שלו ב-  25.7.2017 הוא ציין: “… עד היום צדקתי כמעט ב- 100% בכל תחזיותיי. חברות מחקר ענקות כמו כמו [הטעויות – במקור] גרטנר מדייקות לכל היותר ב- 70%. כך שאני בחברה טובה…”.

■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■

אין לי ספק שאבי וייס יודע היטב מה קורה במשרד התקשורת ואם הוא כותב שמימון שמילה (הנצחי) ממשיך בתפקידו  – חזקה עליו שהוא יודע על מה הוא מדבר.

אבל, שוב הארכיון לא שוכח: ב- 26 באוקטובר 2017 פירסם אבי וייס ב”טלקום ניוז” ידיעה שכותרתה: “הפיאסקו ש’בישל’ שמילה מימון בין עובדי בזק לקבלני פרטנר יוביל לסיום דרכו“. שימו לב: לפני קצת יותר משנתיים הוא פסק חד-משמעית: סיום דרכו של שמילה.

אחרי ההחלטיות והפסקנות הזאת (בכותרת) לגבי סיום דרכו של המנכ”ל בפועל של משרד התקשורת, כותרת המשנה כללה קצת זהירות שבאה לידי ביטוי במלה כנראה: “העימות, ששמילה מימון יצר היום … יוביל, כנראה, לסיום דרכו במשרד התקשורת”.

בגוף האייטם שוב חזרה ההחלטיות לגבי עתידו של שמילה אם כי לגבי המועד לא היה אבי וייס בטוח [‘די מהר’; ‘אולי כבר בשבוע הקרוב‘]: “בקרוב נראה את הסכין של איוב קרא ננעצת בגב של שמילה מימון. השר עשה זאת ויותר מפעם אחת ליו”ר מועצת הכבלים והלוויין ד”ר יפעת בן חי-שגב, שלא הבינה ‘מי נגד מי’ במשחק הזה. כעת יגיע תורו של שמילה מימון,  ודי מהר. אולי כבר בשבוע הקרוב“.

שימו לב: לפני קצת יותר משנתיים הוא פסק שתורו של שמילה יגיע די מהר, אולי בתוך שבוע, אבל התור סירב להגיע.

ב- 19 בדצמבר 2017 כתב אבי וייס, במסגרת ידיעה בנושא אחר, בין היתר את המשפט הבא: “נדמה לי, שכמו נפוליאון, הוא [מימון שמילה] מסתער על רוסיה באמצע החורף, בלי להבין שבכך הוא ‘מקרב את קיצו’, במו ידיו”. אבל, הרי לפי  דבריו של אבי וייס בעצמו, קיצו של מימון שמילה בתפקיד היה אמור להתרחש כבר קודם לכן, הלא כן?

ואפרופו שמילה: ב- 2.12.2017 כתב אבי וייס במסגרת אייטם על העיצום הכספי שהטיל מימון שמילה על בזק בינלאומי כי “… שר התקשורת (איוב קרא) וגם הדובר של המשרד היו אמורים להיות יותר זהירים ולבדוק טרם הפרסום של עניין הטלת הקנס הזה ע”י שמילה מימון, אם זה הזמן לאשר דבר כזה, בזמן שטרם נגמרה החקירה כנגד שמילה מימון בעניין קודם של חשד לפיברוק מסמכים והחלטות בפרשת ‘הפריסה האוניברסלית של הוט’ (בפרשה המתוארת בהרחבה כאן וכאן, למתעניינים). פרטי ההחלטות של היועמ”ש על עריכת חקירה בעניין זה מצ”ב כאן – למתעניינים. לא להיות במתח: להערכתי, כל עוד ‘קליקת הפרקליטים’ מחפה ומגינה עליו, גם מזה הוא ייחלץ ללא פגע. בכל מקרה, להמתין עד סיום החקירה – זה היה יותר ראוי, לעניות דעתי (גם מנקודת הראות של השר והצורך בשקיפות והגינות ציבורית)”.

אלא כשקוראים את המסמכים שצירף אבי וייס לאייטם רואים (פעמיים) כי אוריאן שם-טוב מיכאלי, ראש לשכת היועץ המשפטי לממשלה, כותבת מפורשות בתשובה לגבי פנייתו של וייס ליועמ”ש כי “לאחר עיון בפנייתך היא הועברה לטיפול של עו”ד מאיר לוין – משנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט כלכלי) … למען הסר ספק, יובהר כי אין באמור משום חיווי דעה או נקיטת עמדה באשר לפנייה, לגופה”.

מאין, אם כן, קבע אז אבי וייס וכתב כי היועץ המשפטי כבר החליט על עריכת חקירה נגד מימון שמילה? תמהני.

■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■

וכאן גם המקום להזכיר דברים שכתבתי בידיעה כאן באתר 10.12.2018 כחלק מידיעה לגבי דיון בכנסת: ב- 15.8.2016 פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אייטם שכותרתו: “משרד התקשורת ממשיך להתפורר, מנהל אגף תכנון מדיניות החליט להתפטר“. באותו אייטם כתב אבי וייס בין היתר: “ואלה הפורשים עד כה בחודש האחרון […] ארבעה עורכי דין מהלשכה המשפטית: […] אורנן שטיינברג”. לא ברור האם הוא פרש וחזר או לא פרש כלל. בכל אופן, היום הוא לא רק נכח בדיון אלא שהקריא בישיבה את כל הטקסט שביקש משרד התקשורת לאשר.

■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■

ואפרופו עובדי משרד התקשורת, כאן גם המקום להזכיר מה שכבר כתבתי בדצמבר האחרון כאן באתר: ב- 2015 שיבח אבי וייס שתי עובדות במשרד התקשורת ב- 2015 לגבי שתי עובדות של משרד התקשורת [עדי קאהן גונן ונעמה הניג]  והן נכללו ברשימת “20 המובילים ומקבלי הצל”ש בעולם התקשורת וההיי-טק הישראלי”. תחפשו בגוגל ותראו איך במשך הזמן הצל”ש שהשתיים הללו קיבלו ממנו הפך לצל”ג. נאחס כבר אמרתי?