האם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ הפר אמברגו מפורש ופירסם ממצאי מחקר קודם למועד שנקבע והמתיר פירסומם ברבים?

ביום שני, 1 ביולי 2019, בשעה 07:00 פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אייטם באתר שלו וכותרתו: גם ב-2019 ישראל ממשיכה להידרדר בתחום הפס הרחב בהשוואה עולמית.

בכותרת המשנה של האייטם נאמר: למרות כל דברי הרהב של צמרת משרד התקשורת על פריסת סיבים אופטיים וקידום הפס הרחב בישראל, דו”ח טרי מוכיח שחור על גבי לבן: ירדנו בשנה האחרונה ממקום 70 למקום 72 בדירוג העולמי. זו ירידה נמשך רציפה במיקומה של ישראל [הערה: הטעות מופיעה במקור].

ובאייטם עצמו נאמר בין היתר: אנו מדווחים כאן כמעט מידי יום על המצב המביש של שוק התקשורת הישראלי (בהשוואה עולמית, בכל קנה מידה אפשרי). היום פורסם מחקר חדש על מצב הפס הרחב בעולם” [הערה: ההדגשות מופיעות כך במקור]. 

כשפורסם האייטם הזה ב- 1.7.2019 בבוקר, הוא סווג כ”ראשונים לדווח”. למחרת, יום שלישי, 2.7.2019, שונמך הסיווג של האייטם הזה ל”נושא חם”. נכון להיום שונמך שוב הסיווג שלו ל’מבזקים על סדר היום’.

כשראיתי את האייטם הזה של אבי וייס סמוך לאחר שהועלה לאתר, הסתקרנתי ונכנסתי לממצאי המחקר ולהודעה לעיתונות של מפרסמי המחקר בבריטניה. להפתעתי מצאתי בשני המקורות הללו את הכיתוב הזהה הבא באנגלית (באדום):

***STRICTLY EMBARGOED UNTIL TUESDAY 2 JULY 2019 AT 00:01 AM***

אם אני מבין נכון, הידיעה המקורית על המחקר אכן פורסמה בחו”ל אולם ניתן היה לצטט ממנה רק ביום שלישי החל מהשעה 00:01, שעון גריניץ’ (ישראל 03:01).

לכאורה [וכמו שאבי וייס מרבה לאחרונה לכתוב שוב ושוב את המשפט: “עומדת חזקת החפות”], אבי וייס – שידידו הגדיר אותו ‘מנטור לענייני מדיה’ – הפר אמברגו לפרסום. לכאורה כמובן.

כדאי לזכור זאת בכל פעם שקוראים את דברי הביקורת של אבי וייס על עיתונאים ואתרי חדשות אחרים.

זה מזכיר לי שב- 6 ביולי 2018 (כן, הזמן עובר מהר כשנהנים) פירסמתי אייטם כאן באתר שכותרתו: האם עורך “טלקום ניוז” קיים הוראות החוק כשפירסם את עיקרי דו”ח מבקר המדינה לכאורה לפני הזמן שהותר לכך?

אתם מוזמנים לקרוא את האייטם הזה במלואו. שלושה חודשים מאוחר יותר פירסמתי אייטם נוסף ובו איזכור של הנושא הזה.

עד היום אבי וייס לא טרח להתייחס לדברים שטענתי כלפיו ועד היום הוא ממשיך להתעלם מהם. בעדה שלנו אומרים: אם לא מספרים לנו, סימן שזה לא קרה.

לכן, בשל אותה התעלמות של מומחה הטלקום, אתלה באילנות גבוהים ואצטט את המשפטים הכה-חביבים על אבי וייס שהוא משתמש בהם (בוריאציות שונות) בצורה

לכן, בשל אותה התעלמות של מומחה הטלקום, אתלה באילנות גבוהים ואצטט את המשפטים הכה-חביבים על אבי וייס שהוא משתמש בהם (בוריאציות שונות) בצורה תדירה מאוד, בעיקר לגבי משרד התקשורת. הפעם – הדברים מתייחסים כמובן לאבי וייס עצמו:

* לא הצלחתי לקבל תגובה, לא שלא ניסיתי [האמת: אני לא ניסיתי בכלל].

* ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.

* קוראינו הוותיקים כבר יודעים, שתגובה לא אקבל – די ברור למה.

* לא להיות במתח, הסיכויים שאקבל תגובות, הם בערך כמו הסיכויים שאסע כעת לנתב”ג ואקח טיסה ישירה להתיישב במאדים [או] … טיסה ישירה לשמש (זה לא מסוכן, אם טסים בלילה”).