האם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אינו אוהב את שעון הקיץ?

ביום שלישי בשבוע שעבר (22.10.2019) משרד הפנים הזכיר לנו כי בלילה שבין מוצ”ש ליום ראשון, מסתיים שעון הקיץ וחוזרים לשעון החורף.

כמי שעוקב באדיקות רבה אחר האתר ‘טלקום ניוז’ של מומחה הטלקום מראשון לציון,  נוצרה בי תחושה שאבי וייס אינו אוהב את שעון הקיץ.

זאת מסיבה אחת פשוטה, לדעתי: השבת (וגם חגי ישראל) יוצאת יחסית מאוחר, דבר המקשה עליו לפרסם לעולם את האייטמים שלו, במיוחד (אבל לא רק) אלה המסווגים על-ידו כ’בלעדי’ או ‘ראשונים לדווח’.

במקרים רבים בשנים האחרונות (כולל ממש בשבועות האחרונים), פירסם אבי וייס אייטמים באתר שלו במהלך השבתות (ו/או החגים), בפרקי זמן שונים לפני צאת השבת, ובמקצת מהמקרים גם בשבתות בצהריים.

= = = = = = = = = = = = = = =

אמרו חז”ל: יותר משישראל שמרו על השבת, השבת שמרה על ישראל

ב- 20 ביוני 2016 פירסם אבי וייס ידיעה שכותרתה “כיצד מנכ”ל חובש כיפה נתן היתר לטיסה בשבת בניגוד מוחלט להוראות” המתייחסת לכך שבמשמרת של מנכ”ל משרד התקשורת דאז, שלמה פילבר, דתי חובש כיפה, אושרה ומומנה נסיעת שתי עובדות המשרד במהלך השבת לכינוס מקצועי בבלגיה [בדצמבר 2015].

אין ספק שדאגתו של אבי וייס לשמירת השבת אכן נוגעת ללב. ולמה להיות קטנוניים בהקשר זה, כשבמספר גדול של שבתות בשנים האחרונות דווקא אבי וייס עצמו מפרסם אייטמים שונים באתר שלו במהלך השבת וחגים דתיים.

הבעייה, כאמור, היא קריטית במיוחד במהלך חודשי השנה בהם נהוג שעון קיץ במדינה והשבת (או החג) יוצאת בשעה מאוחרת יחסית וקשה להתאפק עם הפרסום ה’בלעדי’.

אגב, בשעתו אף פירסם אבי וייס צילום מסך של מייל ששלח לדובר משרד התקשורת בעבר (גיל גפן) בשבת לפני הצהריים. לא משהו דחוף. אבל לא ינום ולא יישן דובר ישראל. הוא הרי מקבל משכורת ממשלתית מהמיסים שלנו לכן אפשר לפנות אליו גם במהלך יום המנוחה השבועי שלו, עפ”י חוק.

= = = = = = = = = = = = = = =

יהיו מי שיטענו: מה זה עניינך, מה איכפת שלך, הרי מדובר באתר פרטי של אבי וייס והוא יכול לעשות כרצונו.

על כך אשיב: אכן, זו זכותו המלאה. איש באמונתו יחיה. אבל אזכיר באותה נשימה כי היה זה אבי וייס עצמו שבתגובה לתגובית (טוקבק) שפורסמה אצלו לפני מספר שנים, כתב שהוא מעלה ידיעות מידי יום – להוציא בשבתות ובמועדי ישראל, כדבריו [ציטוט מדוייק]. בתגובית אחרת הוא כתב כי הידיעות מתפרסמות אצלו “מידי יום (כמעט כל יום, למעט כמובן שבתות וחגים)”, סוף ציטוט.

אבל אולי אני טועה: אולי, בעיר ראשון לציון שם הוא מתגורר, השבת בכלל יוצאת כמה שעות קודם לפני שאר המקומות בארץ [היא לא; בדקתי; היא יוצאת דקה סמוך לשעת יציאת השבת מתל אביב].

= = = = = = = = = = = = = = =

זהו. חוזרים עכשיו לשעון חורף עד סוף מארס 2020. מסוף השבוע הבא שוב נזכה לקרוא את פרסומיו של אבי וייס מוקדם, ממש עם צאת השבת/החג.

ולתשומת ליבך, אבי וייס: במוצ”ש של השבת האחרונה בחודש נובמבר וזו אחריה, הראשונה בחודש דצמבר, השבת יוצאת בשעה המוקדמת ביותר בשנה: כבר ב- 17:16. כדאי לנצל את ההזדמנות הכפולה הזאת.

= = = = = = = = = = = = = = =