האיחוד האירופי: הרשתות החברתיות מגבירות פעילותן נגד ביטויי שינאה שיטנה וזאת באמצעות הגדלת היקפי בחינת תכנים אצלן

נתונים חדשים שפירסם האיחוד האירופי מצביעים על כך שהרשתות החברתיות מגבירות פעילותן נגד ביטויי שינאה שיטנה וגזענות וזאת באמצעות הגדלת היקפי בחינת תכנים אצלן.

לדברי האיחוד, הרשתות [Facebook/YouTube/Twitter] האיצו את מאמצי הבקרה שלהן לגבי התכנים הבעייתיים והסרתם וזאת בעקבות לחץ מצד האיחוד ולחצים פוליטיים מצד כמה מדינות בו.

על-פי הנתונים החדשים של האיחוד האירופי, Twitter מובילה בתחום זה בכל הנוגע להתבטאויות לגביהן הופנתה תשומת ליבה לבעייתיות שלהן: החברה בחנה 80.2% מהתכנים עליהם הצביעו בתוך מסגרת הזמן שנקבעה ב”קוד ההתנהגות” שפירסמה הנציבות האירופית (European Commission) [כלומר, בתוך 24 שעות מהרגע בו נשלחה ההתראה לחברה]. מדובר בגידול בשיעור של 39% לעומת הבדיקה הקודמת שנערכה בחודש מאי 2017.

בתקופה הזאת חל גידול משיעור של 42.6% ל- 62.7% בכל הקשור לחברת YouTube וגידול משיעור של 57.9% ל- 89.3% בכל הקשור לחברת Facebook .

משמעות הנתונים הללו היא שכל שלוש החברות עברו את רף ה- 50% שנקבע ב”קוד ההתנהגות”.

הקטגוריה הבולטת של תכנים בעייתיים לגביהם קיבלו החברות התראות הם כנגד מהגרים, מיעוטים אתניים ופליטים (17%), שינאה נגד מוסלמים (16.4%), שנאת זרים [xenophobia] (שיעור של 16%) ומסרים הקשורים לנטיות מיניות (14%). האיחוד האירופי מצא כי 70% מהתכנים הבעייתיים לגביהם ניתנו התראות, הוסרו מאתרי האינטרנט השונים, גידול בשיעור של 59% לעומת הבדיקה הקודמת שנערכה בחודש מאי אשתקד.

לגבי פייסבוק מדובר בשיעור של 79.8% עכשיו לעומת שיעור של פחות מ- 30% בדצמבר 2016. בטוויטר מדובר בשיעור הסרת תכנים הנמוך ביותר מקרב שלוש החברות הללו.