האומנם ‘הפרסום הראשון’ של “אנשים ומחשבים” אכן היה ראשון?

ביום חמישי, 15 באוגוסט 2019, בשעה 15:47 – קצת לפני שהם יוצאים לשבוע של חופשת קיץ מרוכזת – הופיעה ידיעה באתר של “אנשים ומחשבים” אשר זכתה לסיווג בולט של כוכב אדום בו נכתב ‘פרסום ראשון‘. על הידיעה חתום יהודה קונפורטס.

בכותרת הידיעה נכתב: מה יכלול מכרז הענן הציבורי של הממשלה? בכותרת המשנה של הידיעה נכתב: משרד האוצר פרסם היום (ה’) את העקרונות שיהוו את הבסיס למכרז, כדי לקבל הערות מהציבור. מהמסמך עולה שמדובר בדרישות מורכבות, שיעמידו את חברות הענק בעולם הענן, שצפויות להשתתף בו, בפני אתגרים לא פשוטים.

העוּבְדּוֹת: בשעה 12:46 דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה: משרד האוצר/החשב הכללי/מינהל הרכש הממשלתי מפרסם היום (15.8.2019) פנייה להתייחסות הציבור לטיוטת עקרונות לקראת פרסומו של מכרז מרכזי לאספקת שירותי ענן על-גבי פלטפורמה ציבורית עבור ממשלת ישאל – “פרוייקט נימבוס”.

כאשר העליתי את הדיווח לחלון המבזקים, עדיין לא ניתן היה לקרוא באתר מינהל הרכש הממשלתי את הנוסח המלא של פניית משרד האוצר בנושא.

כאשר הדבר התאפשר, פירסמתי בשעה 14:07 ידיעה בנושא זה כפי שניתן לראות כאן.

איני יודע איך אפשר להתהדר בסיווג של ‘פרסום ראשון’ כאשר מדובר במכרז פומבי שמפרסם משרד ממשלתי, אבל ניחא.

בכל מקרה, אם ממש רוצים לדייק, הרי ש‘הפרסום הראשון’ של “אנשים ומחשבים” היה שלוש שעות לאחר שפירסמתי מבזק בנושא ושעה וארבעים דקות לאחר שפירסמתי ידיעה בנושא כאן באתר.

לגבי “אנשים ומחשבים“, מציע לכם לקרוא על מקרים קודמים כאלה כאן, כאן, כאן וכאן.