דירוג של BDRC Continental/ Cable.co.uk לגבי מחירים ממוצעים שירות פס-רחב חודשי ב- 196 מדינות בעולם: ישראל במקום ה- 18 עם עלות של 20.61 דולר

דירוג של BDRC Continental  ואתר השוואת הפס-הרחב Cable.co.uk לגבי מחירים ממוצעים שירות פס-רחב נייח חודשי ב- 196 מדינות בעולם [בהמרה לשער החליפין העכשווי של המטבע המקומי לדולר] מצביע על כך שרבים מהצרכנים העניים ביותר בעולם נאלצים לשלם סכומי עתק עבור שירותי פס-רחב נייח בארצותיהם.

הדו”ח מדרג את איראן במקום הראשון עם עלות חודשית ממוצעת של 5.37 דולרים, העלות החודשית הזולה ביותר מקרב כל המדינות שנבדקו. גם בקרב המדינות שהרכיבו את ברית המועצות קודם להתפרקותה בתחילת שנות התשעים נמצאו מחירי זולים: ברוסיה ובאוקראינה מדובר בפחות מעשרה דולרים לחודש ואילו במדינות בלארוס (ביילורוסיה לשעבר), גרוזיה, קזחסטן, לטביה, מולדובה (מולדביה לשעבר) וטדג’יקיסטן התשלום הוא פחות מעשרים דולר בממוצע.

בנפאל השירות הוא זול ומגיע לסכום חודשי ממוצע של 19 דולר. בקרב שכנותינו – מצרים וסוריה – המחיר הוא 12 דולר.

ישראל ממוקמת במקום ה- 18 עם עלות חודשית ממוצעת של 20.61 דולר. הפלסטינים – במקום ה- 52 עם עלות חודשית ממוצעת של 37.24 דולר.

סוגרת את הרשימה – בורקינה פאסו מאפריקה [Burkina Faso; לשעבר, וולטה עילית] עם עלות חודשית ממוצעת של 965 דולר, העלות הגבוהה ביותר בקרב כל המדינות שנבדקו במסגרת זו. עלות זו גורמת לכך שרק שכבה צרה מאוד של האליטה במדינה מסוגלת להשתמש בשירותי אינטרנט.

במדינות רבות באיזור ה- sub-Saharan Africa העלות היא יותר ממאה דולר לחודש. בין המדינות הללו” אנגולה, גאבון, מאלי, נמיביה, ניז’ר, סומליה, טנזניה וזימבבואה.

גם תושבים באיזור Oceania (במדינות מיקרונזיה, פפואה וגיניאה החדשה וב- ואנואטו) נאלצים לשלם סכומים גבוהים עבור שירות זה.