דיון קרוב בוועדת הכלכלה: “תופעת הביוש ברשתות החברתיות פוגעת בעסקים קטנים ובינוניים”

וועדת הכלכלה בכנסת תקיים ביום שני (29.1.2018) דיון בנושא: “תופעת הביוש ברשתות החברתיות פוגעת בעסקים קטנים ובינוניים”.

ב- 15 בינואר דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה כי “נשיאות הכנסת אישרה (15.1.2018) אישרה להעביר הצעה ל’דיון מהיר’ (של ח”כ יעקב פרי, יעקב אשר, אורן אסף חזן, לאה פדידה ומירב בן-ארי) בנושא “תופעת הביוש ברשתות החברתיות פוגעת בעסקים קטנים ובינוניים” לוועדת הכלכלה”.

בפניות של שלושה חברי הכנסת לקיום הדיון בנושא נאמר בין היתר כי “לאחרונה התפרסמו בתקשורת כתבות בעניין תופעה נרחבת בה עסקים קטנים התמוטטו עקב ביוש (“שיימינג”) נגדם אשר בוצע על ידי לקוחותיהם ברשתות החברתיות השונות.

“בשל כך, ועקב ההשפעה הרבה של תופעה זו, בעלי עסקים רבים נאלצים לסגור את עסקיהם. מדובר באנשים אשר השקיעו את כל חסכונותיהם ומאמציהם בעסק שלהם ומתמוטטים לעיתים בגלל פרסום פוסט אחד.

“פעמים רבות הפוסט משמש ככלי בידי הלקוח כאמצעי תלונה ראשוני, זאת במקום לנסות ולפנות לבעל העסק להתלונן ולמצות עמו את נושא התלונה. הפוסטים הללו נכתבים בהינף יד והינם בעלי השפעה עצומה על יציבות העסק.

“זוהי איננה תופעה חריגה. נושא זה שכיח ומוכר בעולם העסקים. עם זאת, לעסקים קטנים אין את הביטחון הכלכלי המאפשר להתמודד עם תנודות חזקות ברווחי העסק, כפי שיש לעסקים גדולים ומבוססים.

“על ועדת הכלכלה לדון בנושא ולבחון דרכים למזעור התופעה ולסיוע לעסקים שנפגעים כאמור לעיל”.