דיווח: סאיב עריקאת קורא לממשלת צרפת להפסיק מעורבות חברת אורנג’ הצרפתית עם שותפתה הישראלית; לממשלת צרפת נתח של 25% באורנג’ הצרפתית

סוכנות הידיעות הפלסטינית Ma’an דיווחה כי ב- 7 במאי 2015 פנה ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת במכתב לשר החוץ הצרפתי לורן פביוס בו הוא קורא לממשלת צרפת להפסיק מעורבות חברת Orange הצרפתית עם שותפתה הישראלית.

לדבריו מעורבות זו באה לידי ביטוי במה שכינה “ההפרות המרובות של זכויות הפלסטינים בשטחים הכבושים, ההתנחלויות הבלתי-חוקיות ומבצע צוק איתן בעזה”.

יצויין כי לממשלת צרפת נתח בשיעור של 25.05% בחברת אורנג’ הצרפתית [לשעבר, France Telecom Orange] אשר בשנת 2011 חידשה את הרישיון המאפשר לחברת פרטנר תקשורת להשתמש במותג אורנג’.

במכתב כתב עריקאת כי “החברה הצרפתית הפכה שותפה לכיבוש הישראלי של מדינת פלסטין ושותף סמוי בפעילות ההתנחלויות הבלתי-חוקיות של ישראל באמצעות ההסכם הזה [עם החברה הישראלית] וכתוצאה מכך גם עם הרווחים”.

עוד הוא כותב כי חברת פרטנר תקשורת הציבה אנטנות שידור סלולרי ומתקני תקשורת בגדה המערבית באתרים שהם אדמה פלסטינית פרטית והקימה חנויות מכירה ב”התנחלויות הבלתי-חוקיות של אריאל, בית”ר עילית, מודיעין עילית ומישור אדומים”.

עוד טוען עריקאת במכתבו למעורבות בפעילות צה”ל במבצע “צוק איתן” וזאת באמצעות קמפיין “אמץ לוחם”.

בה בעת, טוען עריקאת, אורנג’ אינה משלמת מסים כלשהם לרשות הפלסטינית בשל פעילויותיה בשטחים הכבושים, כלשונו.

שותפותה של אורנג’ הצרפתית עם אורנג’ ישראל תורמת למדיניות המכוונת של ישראל של יצירת ‘עובדות בלתי-חוקיות בשטח’ בדמות חיזוק ההתנחלויות, צעדים המהווים הפרה ישירה של מחוייבויותיה של צרפת במסגרת אמנת ג’נבה הרביעית.

ארגון International Federation for Human Rights, FIDH פירסם ב- 6 במאי 2015 דו”ח בדבר שיתוף פעולה העסקי בין חברת התקשורת הצרפתית אורנג’ לבין חברת אורנג’ הישראלית (פרטנר תקשורת) הפעילה בהתנחלויות הישראליות ומשתפת פעולה עם צה”ל. שת”פ עסקי זה פוגע לדברי הארגון בזכויות הפלסטינים ותורם בעקיפין לנוכחות ולחיזוק ההתנחלויות הישראליות בשטחים.