דיווח: ממשלת סין וחברות הטלקום במדינה יפעלו יחדיו ויעניקו סובסידיות לצרכנים לשם רכישת מכשירי דור חמישי

דיווח בטאיוואן: בניסיון להחיות-מחדש את שוק הטלקום במדינה שנחלש במיוחד בעקבות השפעת נגיף CoronaVirus [שפגע הן בייצור והן באמון הצרכנים], ממשלת סין וחברות הטלקום במדינה יפעלו יחדיו ויעניקו, החל מסוף הרבע הראשון של 2020, סובסידיות לצרכנים לשם רכישת מכשירי דור חמישי.

לדברי Digitimes Research, התפרצות נגיף קורונה והתפשטותו הנרחבת פגעו בייצור ובביקושים הצרכניים בסין – בסיס הייצור הגדול ביותר של מכשירי מובייל ואחד מהשווקים הגדולים ביותר שלהם.

דיגיטיימס ריסרץ’ מעריכה כי מכירות מכשירי המובייל יחוו ירידה גדולה ברבע הראשון של שנת 2020 כשגם המכירות בשנת 2020 כולה יהיו נמוכות יתר ממה שהיה צפוי עד כה.

שיעורי חזרת העובדים לעבודה ורמת האספקה של חומרים ורכיבים הם שיקבעו עד כמה תהיינה הירידות בתחום זה.

לדברי Digitimes Research בדו”ח Coronavirus impact special report: Mobile devices המכירות העולמיות של מחשבים ניידים צפויות לקטון השנה בשיעור שבין 29%(-) ל- 36%(-) לעומת תחזית קודמת לירידה בשיעור של 17%(-). סין אחראית ליותר מ- 90% מהייצור העולמי של מחשבים ניידים.

מכירות הסמרטפונים העולמיות צפויות לקטון אל מתחת ל- 1.3 מיליארד יחידות בשנת 2020 כשנתון זה כולל פחות מ- 200 מיליון יחידות של סמרטפוני דור חמישי.

תחום מחשבי הלוח (טבלטים) נפגע פחות בשל וירוס קורונה בהשוואה לתחומי מחשבי הלוח והסמרטפונים.

עפ”י הערכות שונות, הגידול בתמ”ג של סין בשנת 2020 יהיה בשיעור של 5.5% בשל ההשפעות של נגיף קורונה. ואולם, המעמד שלה ככלכלה השנייה בגודלה בעולם והמדינה המאוכלסת ביותר בעולם עם ביקושים מקומיים עצומים עדיין ימשכו השקעות בהיקפים גדולים במדינה.