דיווח: מיקרוסופט אינה משחררת לפרסום מחקר הקורא תיגר על הצלחת פרוייקט הלינוקס בעיר מינכן שבגרמניה

השבועון הגרמני Focus מדווח כי חברת Microsoft מסרבת לפרסם מחקר [Open Source Software-Strategie der Stadt München] שנערך עבורה ע”י חברת HP Consulting והבודק את נושא עלות הבעלות הכוללת [Total Cost of Ownership, TCO] בפרוייקט הטמעת מערכות לינוקס בעיר מינכן שבגרמניה. כך מפרסם שירות הידיעות IDG News Service.

עפ”י הדיווח, המחקר טוען כי יש טעויות בחישוב החיסכון של מיליוני דולרים שנוצר בעקבות המעבר מ- Windows ל- Linux.

הנתונים מהדו”ח, טוען השבועון הגרמני, נמסרו לו ע”י עובד של חברת HP Consulting.

העיר מינכן פירסמה בנובמבר 2012 כי בעקבות המעבר למערכת הלינוקס שלה LiMux היא חסכה עד כה יותר מ- 11 מיליון אירו.

המחקר המדובר טוען כי מינכן הייתה חוסכת 43.7 מיליון אירו אם הייתה נשארת עם חלונות [Windows XP] בשילוב עם Office 2003 ולא הייתה עוברת ללינוקס בשילוב עם OpenOffice.org. הפעלת התוכנה של מיקרוסופט (לא כולל דמי רישוי) הייתה חוסכת, לפי המחקר, הייתה חוסכת 17 מיליון אירו ואילו החלופה תעלה קרוב ל- 61 מיליון אירו.

עוד טוענים עורכי המחקר כי חישובי העיר מינכן אינם כוללים עלויות ההגירה.

בנוסף נטען כי 25% מכלל המחשבים עדיין מריצים Windows משום שלא כל היישומונים ניתנים להעברה ללינוקס.

השבועון אומר כי למרות שהנתונים נמסרו לו ע”י עובד של חברת HP הרי שמיקרוסופט והיולט-פקרד קונסלטינג אינן מוכנות להעביר אליו את הדו”ח המלא.

מנהלת התקשורת של מיקרוסופט בגרמניה אומרת כי המחקר נערך עבור מיקרוסופט לצרכים פנימיים בלבד וכי החברה הזמינה את המחקר משום שהיא רוצה “שיהיו המלצות לגבי פרוייקטים אחרים”. דוברת של חברת HP אמרה כי כיוון שהמחקר הוזמן ע”י מיקרוסופט הרי ש- HP לא מעוניינת להגיב עליו.

לאחר שקרא את הדיווח ב”פוקוס” פנה Karl-Heinz Schneider המשמש כראש IT@M (שירותי טכנולוגיית המידע של עיריית מינכן) וביקש ממיקרוסופט לקבל את הדו”ח אולם לדברי דוברו הוא קיבל סירוב מהחברה.