דיווח: מדענים באוני’ פלורידה פיתחו תוכנה [המכונה CryptoDrop] נגד תופעת הכופרה [Ransomware]

17:15 22.07.2016

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים: , , ,

אתר ה- BBC דיווח כי מדענים באוניברסיטת פלורידה פיתחו תוכנה [המכונה CryptoDrop] שלדבריהם מונעת המשך הצפנה של קבצים בכופרה [Ransomware] לאחר שזיהתה ואיתרה תחילת התהליך הזה.

החוקרים מגדירים אותה כ’מערכת התראה מוקדמת’ המונעת השלמת תהליך הצפנת הקבצים. אין מדובר במניעת הכופרה לחלוטין מראש אלא במניעת השלמת משימתה לאחר שהחלה בה כך שמאבדים מספר קטן של קבצים בהתחלה ואין צורך לשלם את דמי הכופר כדי לשחרר את כלל הקבצית מההצפנה הכפוייה.

במבחנים שנערכו הצליחה התוכנה לאתר 100% מכלל דוגמאות הנוזקה [Malware] ולעצור אותם לאחר שבממוצע הוצפנו עשרה קבצים.

בחודש מאי פירסם ה- FBI אזהרה לפיה מספר מקרי התקפות הכופרה הכפיל עצמו בשנה האחרונה וכי המספר צפוי לגדול אף יותר השנה.

בתוך כך פירסמה חברת Tripwire ב- 12.7.2016 ממצאי סקר שערכה בקרב 400 מקצועני אבטחת מידע שהשתתפו בכנס InfoSecurity Europe 2016 [שנערך ב- Olympia Conference Centre  בלונדון בתחילת חודש יוני 2016]. מהממצאים עולה כי למרות הגידול במודעות לתופעת הכופר הרי שארגונים נעדרים תוכניות התאוששות בעקבות התקפות כופרה.

93% מהנשאלים שנדגמו אמרו כי הם מאמינים שתימשך ההאצה בהתקפות כופרה במהלכה של שנת 2016. 56% מהנדגמים זיהו את התקפות הכופרה כאחד משלושה הסיכונים הגדולים ביותר לארגון שלהם כיום.

עם זאת, כשנשאלו האם הארגון שלהם יתאושש מהתקפה כזו מבלי לאבד נתונים קריטיים, רק 32% מהמשיבים אמרו הם “בטוחים לחלוטין” שיוכלו לעשות זאת.