דיווח: מגזר הטלקום הלובי טוען לנזקים בהיקף 1.22 מיליארד דולר בשל ההפצצות של נאטו

סוכנות הידיעות הכלל אפריקנית Pana מדווחת כי מגזר הטלקום הלובי טוען שנגרמו לו נזקים בהיקף 1.22 מיליארד דולר בשל ההפצצות של מטוסי NATO על תשתיות התקשורת במדינה.

המידע פורסם בתדרוך עיתונאים שערך בטריפולי Mohamed Ben Ayad הנשיא של חברת שירותי האינטרנט (Libya Telecom & Technology LTT) וחברת הסלולר Libyana.

הוא דיבר על פעילות שיטתית נגד תשתיות התקשורת הלוביות ותיאר אותה כ”פשע נגד האנושות במובן הרחב ביותר”. לדבריו מדובר בתשתיות תקשורת אזרחית ולא צבאית.

הוא טען כי הפגיעה בתקשורת גרמה לקשיים באספקת טיפול רפואי לפצועים וכי לוב מתכוונת לשלוח תלונה על כך לאיגוד התקשורת העולמי [(International Telecommunications Union ITU)].

לדבריו הפגיעה השיטתית של מטוסי נאטו בתשתיות התקשורת הלוביות נועדו בין היתר לגרום לכך שחברות תקשורת שאינן לוביות (וברובן ממדינות המשתתפות בפעילות הלובית נגד לוב) יוכלו לקבל את משימת הקמתן מחדש ושיקומן.

בתוך כך דווח שעשרות אלפי עובדי חברות תקשורת בלוב אולצו לשמש “מגינים אנושיים” כדי להרתיע הפצצות נוספות ע”י המטוסים בתשתיות התקשורת הלוביות.

במסיבת עיתונאים נערכה ב- 16 במאי 2011 טען אדם שהתיימר לייצג יותר מ- 20,000 עובדים כי יש בידיו הצהרה המצביעה על כך שהעובדים עשו זאת מרצונם, יחד עם בני משפחותיהם, במשך כל שעות היממה ובמשמרות, כדי “להתעמת עם תוקפנות והפצצות המכוונות להרס המתמשך של תשתיות התקשורת”.