דיווח: לאחר יותר משבוע במהלכו נחסמו חשבונות הטוויטר של משרד התקשורת של שווייץ, דווח היום כי החשבונות שבו לפעול; טוויטר: בטעות

■  ביום שלישי (6.10.2020) בערב דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה: יותר משבוע (מאז 28.9.2020) שחשבונות הטוויטר הרשמיים של משרד התקשורת הושעו ולא ניתן לשלוח באמצעותם ציוצים בשל הפרת חוקי החברה; מדובר במשרד בשווייץ [Federal Office of Communications OFCOM] המתפעל חשבונות בארבע שפות, לא במשרד התקשורת הישראלי; האם אין בשווייץ מומחה טלקום בעל השפעה כמו בישראל?

■ ביום רביעי (7.10.2020) בצהריים דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה: דיווח: לאחר יותר משבוע במהלכו נחסמו חשבונות הטוויטר של משרד התקשורת של שווייץ, דווח היום (ד’, 7.10.2020) כי החשבונות שבו לפעול; לא ידועה סיבת ההשבתה; בתשובה לשאלות עיתונאים השיבה טוויטר כי הדבר קרה בטעות אך לא סיפקה פרטים נוספים.

■ משרד התקשורת של שווייץ מפעיל חשבונות טוויטר בשלוש מתוך ארבע השפות הלאומיות במדינה: גרמנית, צרפתית ואיטלקית. בנוסף יש לו גם חשבון באנגלית. במהלך תקופת ההשבתה פירסם המשרד מידע באמצעות אתר האינטרנט והפצה מסורתית של הודעות לעיתונות. המשרד פירסם ב- 6 באוקטובר 2020 הודעה לעיתונות על השבתת החשבונות שלו. משרד זה מפקח על המדיה, שירותי הטלקום ושירותי הדואר במדינה.

* בקרוב יפרסם מומחה הטלקום (של שווייץ) חשיפה ‘בלעדית’ ו’הרמת המסך’ על האירוע הזה.