דיווח: לאחר חג הקורבן ייפגשו נציגים ישראלים ופלסטינים לדון ביישום הסכם הדואר בין ישראל לרשות הפלסטינית שנחתם בשבוע שעבר

15:03 09.09.2016

קטגוריות: דואר/שירותי דואר המזרח התיכון

תגים:

סוכנות הידיעות הפלסטינית מען מדווחת כי לאחר חג הקורבן [המתחיל ביום שני 12.9.2016 ונמשך ארבעה ימים] ייפגשו נציגים ישראלים ופלסטינים לדון ביישום הכסם הדואר בין ישראל לרשות הפלסטינית שנחתם בשבוע שעבר. כך אמר Fathi Abu Shibak מנהל הדואר הפלסטיני.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים [מתפ”ש] אלוף יואב מרדכי והשר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית חסיין א-שייח  חתמו ביום ראשון שעבר (4.9.2016)  על מזכר הבנות לשדרוג מערך שירותי הדואר בין ישראל והרשות הפלסטינית. מזכר ההבנות נועד להסדיר העברה ישירה בהדרגה של דואר מרחבי העולם לרשות הפלסטינית באמצעות ירדן דרך גשר אלנבי. ההבנות גם יאפשרו לרשות הפלסטינית לבצע התחשבנות בשל דמי קצה (Terminal Dues) באופן ישיר מול מינהלי דואר זרים עבור חלוקת הדואר. דבר זה יתרום מיליוני דולרים לכלכלה הפלסטינית מידי שנה. במקביל, יחל הליך מיסוד העברה ישירה של דואר בין ישראל והרשות הפלסטינית.

סוכנות הידיעות מציינת כי “טרם ברור כיצד דואר בינלאומי העובר באמצעות מעבר הגבול בגשר אלנבי, הנמצא בשליטה ישראלית, יבטיח שליטה של 100% של הרשות הפלסטינית לגבי שירותי הדואר”.

מנהל הדואר הפלסטיני Fathi Abu Shibak אמר לסוכנות מען כי דואר בינלאומי המיועד לרשות הפלסטינית יוחזק בידי ישראל לפרק זמן שלא יעלה על 48 שעות וזאת בניגוד לפרקי זמן של שבועות ואף חודשים בעבר. עפ”י ההסכם יבצעו הרשויות הישראליות בדיקות ביטחוניות לדואר המתקבל בדרך מירדן – דרך גשר אלנבי – בדרך למחסום הפלסטיני של יריחו. לאור ההסכם הקימה הרשות הפלסטינית משרד ביריחו שיטפל בדואר הבינלאומי המתקבל דרך ירדן ויכוון אותו לערים השונות ברחבי הגדה המערבית.

עוד אמר אבו שיבק כי הרשות הפלסטינית חתמה על הסכם עם חברת התעופה הפלסטינית Royal Jordanian Airlines לפיו היא תעביר את הדואר הבינלאומי לפלסטינים במקום חברת תעופה ישראלית שעשתה זאת עד כה.

הדואר הפלסטיני  דיווח על גידול ניכר בתעבורה בשנת 2016 כתוצאה מהתפתחות שוק השופינג המקוון באיזור כשרק בחודש אוגוסט נרשם גידול בשיעור של 60% בתעבורה. מדובר בעיקר במוצרים הנרכשים בסין ומיועדים לאזרחי הרשות הפלסטינית כשזו מצידה הגדילה משלוח מזכרות עשויות מעץ זית הנרכשות באופן מקוון. הרשות הפלסטינית מקבלת  מידי חודש כ- 20 טונות של דואר בינלאומי.