דיווח: כמה יצרני מצלמות להתרעה על אנשים עם חום גבוה סיפקו כלים ביומטריים בעלי ביצועים גרועים והונו את לקוחותיהם

15:26 11.12.2020

קטגוריות: ביומטריה

תגים: ,

דיווח באתר IPVM (אתר העוסק במעקבים מבוססי-וידיאו) מצביע על כך שכמה יצרני מצלמות תרמיות המתריעות במקרה של אנשים בעלי חום גוף גבוה סיפקו כלים ביומטריים בעלי ביצועים גרועים והונו את לקוחותיהם שרכשו את הכלים הללו לאור מגיפת קורונה.

הדוגמה האחרונה עליה מצביע האתר היא מערכות בדיקה ללא מגע מהחברה הסינית Hikvision.

הפרסום (מה- 14.10.2020) מעלה ספקות משמעותיים לגבי כך שמערכות מצלמות לבדיקת חריגות חום גוף יכולות להיחשב כמערכות ביומטריות יעילות.

לדברי הפרסום, החברה הסינית תרמה מערכות מתוצרתה לשני אתרים דתיים במקסיקו אולם לטענת הפרסום המערכת המדוברת אינה יכולה לבצע 1,800 בדיקות חום לדקה (מה שנטען ע”י החברה המשווקת).

הפרסום מסתמך על סטנדרטי ISO הטוענים כי מדידת חום מדוייקת ואמינה מהמצח בבדיקה מרחוק היא בלתי אפשרית בין היתר משום שטמפרטורת עור המצח מושפעת בקלות מהטמפרטורה השוררת במקום. הבדיקה היחידה האמינה יכולה להיות רק ממיקום מסויים באיזור העין, יעד שהוא קשה לבדיקה כשהמדידה נעשית בעזרת עדשות מצלמה ממרחק.

הפרסום של IPVM שהיה במספר מועדים בחודש אוקטובר גם ביקר בחריפות חברה שוויצרית, MIRTechnologies, שסיפקה מצלמות מדידה והשמיעה, לכאורה, טענות כוזבות חסרות-בסיס לגבי יכולותיהן. איגוד תקשורת העולמי [International Telecommunications Union, ITU] רכש מהחברה שלוש מערכות כאלה בסכום של יותר מ- 30,000 דולר.

הפרסום גם מתייחס למספר מוצרים אחרים שגם לגביהם התעוררו סימני שאלה.