חב’ טלקום מליבריה תובעת בלונדון האקר בריטי (שביצע התקפת DDoS על מע’ המחשוב שלה בשם חב’ תקשורת אחרת בליבריה) ושני ישראלים (שעמדו בראש החב’ הליברית יוזמת הפעילות)

■ ביום שני השבוע (14.1.2019) אחרי הצהריים דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה: ספקית האינטרנט Lonestar Cell MT בליבריה הגישה תביעה בבית-משפט בלונדון נגד יריבתה Orange Liberia [לשעבר, Cellcom] לאחר שהאקר בריטי הורשעה ונדון (לפני שבוע) לשנתיים ושמונה חודשים מאסר על ביצוע האקינג למערכות המחשוב שלה כדי לגרום ל’נדידת לקוחות’ ממנה למתחרה; התביעה היא גם נגד ההאקר Daniel Kaye ונגד שני ישראלים: הראשון – לשעבר מנכ”ל סלקום הליברית והשני – בכיר נוסף בסלקום; כתבה נרחבת על הפרשה פורסמה ע”י גור מגידו בדה מארקר ב- 29.12.2018.

■ “מה עושה חברה ישראלית באפריקה כדי למוטט מתחרה? ההאקר שחושף את אחת ממתקפות הסייבר הקשות בהיסטוריה” היא כותרת המאמר של גור מגידו שפורסמה בדה מארקר כאמור, ב- 29.12.2018.

■ ב- 11 בינואר 2019 פירסם ה- BBC כתבה מפורטת על  ההאקר הבריטי Daniel Kaye בן ה- 30 שהודה בביצוע התקפת מניעת שירות DDoS על חברת הטלקום הליברית בשנת 2016 וציינה כי מלבד אירוע הסייבר בליבריה הוא מצוי עתה בחקירה גם לגבי שורה של אירועי חבלת סייבר ברחבי העולם. ה- National Crime Agency הגדירה את קיין כפושע הסייבר המשמעותי ביותר שנתפס אי-פעם בבריטניה.

בית-המשפט הבריטי Blackfriars Crown Court הרשיע את דניאל קיין ודן אותו ל- 32 חודשי מאסר כשהשופט Alexander Milne QC הגדיר את מה שעשה כפשיעה פיננסית “צינית”.

עפ”י התביעה, הוא נשכר בשנת 2015 ע”י חברת Cellcom הליברית כדי לתקוף את המתחרה שלה חב’ Lonestar, שהייתה אז החברה המובילה במדינה. ההתקפות גרמו לנזקים כספיים גדולים לחברה המותקפת.

■ שלושה ימים לאחר מכן דווח במספר אתרים כי החברה המותקפת – חברת Lonestar Cell MTN – הגישה את התביעה האזרחית בלונדון נגד ההאקר דניאל קיין, נגד החברה המתחרה יוזמת האירוע Cellcom הליברית [שבינתיים הפכה לחברת Orange Liberia], ונגד שני הישראלים. התביעה היא לשם קבלת פיצויים כספיים מהמעורבים בעניין בגין אירוע הסייבר.

* הבהרה של עורך Read IT Now ב- 3.4.2022: יותר משלוש שנים לאחר פרסום הידיעה במקור כאן באתר, קיבלתי פנייה בדוא”ל מאחד הישראלים המוזכרים כאן בידיעה ובה בקשה/דרישה/אזהרה לפני נקיטה בהליכים משפטיים. לבקשתו הסרתי את שמו מהידיעה המקורית למרות שכאמור שמו ממשיך להופיע באותה ידיעה בלעדית בדה מארקר. מעבר לכך לא יבוצע שום שינוי ביתר הטקסט של הידיעה כאן, על כל ההשלכות שיכולות להיות לכך.