דיווח: חב’ הקורקינטים הממונעים Bird התנצלה בפני עיתונאי על איום בנקיטת צעדים משפטיים בגין בלוג שפירסם לגביה

13:39 25.01.2019

קטגוריות: קורקינטים ואופניים חשמליים

אתר ה- BBC דיווח ב- 14 בינואר 2019 כי חברת השכרת הקורקינטים הממונעים Bird [הפועלת בכ- 40 ערים בארה”ב ובמדינות נוספות ובהן ישראל] התנצלה בפני עיתונאי על איום בנקיטת צעדים משפטיים בגין בלוג שפירסם עליה.

לפי הדיווח באתר הבריטי, חברת בירד האשימה את Cory Doctorow בהפרת זכויות יוצרים בכך שפירסם קישור לפורום לגבי אמצעי המאפשר להפוך קורקינטים נטושים שנרכשו במסגרת מכירה פומבית, לשמישים שוב באמצעות לוח-אם חדש. משמעות הדבר היא שניתן יהיה להשתמש בהם ללא היישומון של חברת בירד.

הרשומה בבלוג הנ”ל [המתפרסם באתר Boing Boing] עסקה במספר הקורקינטים של חברת בירד אשר ננטשים או מוחנים בצורה שגוייה, נאספים בידי רשויות מקומיות ואז נמכרים באופן חוקי על-ידן במכירות פומביות.

הוא ציין לוח-אם הנמכר תמורת 30 דולרים אשר מחליף את החומרה הקיימת עתה בקורקינטים של בירד אולם אינו מחליף את החומרה/התוכנה שהוקתנה בידי חברת בירד.

דוברת מטעם החברה אמרה ל- BBC כי הצוות המשפטי של החברה נקט בפעילות יתרה בכך שביקש להסיר את הרשומה של העיתונאי. המכתב המשפטי של החברה האשים את העיתונאי ואת הפלטפורמה בו מתפרסם הבלוג שלו ב”קידום מכירה/שימוש במוצר לא חוקי שמטרתו היחידה היא לעקוף את הגנות זכויות היוצרים לגבי הטכנולוגיה הקניינית של חברת בירד” וב”קידום פעילות לא חוקית באופן כללי וזאת בעידוד ונדליזם וטיפול שאינו הולם בקניין של בירד”.

הנוסח של המכתב המשפטי פורסם ע”י ארגון Electronic Frontier Foundation, EFF.

בעקבות כך התנצלה חברת בירד ופירסמה הודעה בה נאמר כי “בירד חוגגת חופש בדרכים רבות – חופש מתעבורה, מפקקים וחופש הדיבור. במאמץ  לבלום פעילויות בלתי חוקיות הקשורות לכלי הרכב שלנו, הצוות המשפטי שלנו נקט פעילות-יתר ושלח בקשת הסרה הקשורה לנושא לגוף הקשור למדיה. הדבר היה טעות שלנו ואנו מתנצלים בפני Cory Doctorow”.