דיווח: אניויז’ן הישראלית מעריכה-מחדש את תוכניותיה העסקיות בהונג קונג בהקשר לטכ’ זיהוי הפנים שלה; תמשיך בשת”פ עם מע’ הביטחון הישראלית

15:08 06.09.2019

קטגוריות: ביומטריה

תגים: , , ,

האתר Fast Company  דיווח ב- 30 באוגוסט 2019 כי חברת ההזנק הישראלית אניויז’ן  אינטראקטיב טכנולוג’יס בע”מ מבצעת הערכה-מחדש של תוכניותיה העסקיות לגבי הונג קונג בהקשר של טכנולוגיית זיהוי הפנים שלה ושימוש אפשרי בה כלפי המפגינים נגד המימשל המקומי ונגד סין. עם זאת החברה מתכוונת להמשיך בשיתוף הפעולה שלה עם מערכת הביטחון הישראלית.

בחודש יולי דווח כי החברה (שחברת מיקרוסופט העולמית היא בין המשקיעים בה] משתפת פעולה עם מערכת הביטחון הישראלית אשר משתמשת בטכנולוגיית זיהוי הפנים שלה במחסומים של הצבא ברחבי השטחים.

ב- 14 ביולי 2019 פירסם אמיתי זיו בדה מארקר כתבה בנושא שכותרתה: הסטארט-אפ הישראלי המסקרן שפועל בחשאי בשטחים ועוקב אחרי פלסטינים.

בכותרת המשנה נאמר: אניוויז’ן הישראלית משתמשת בבינה מלאכותית לזיהוי פנים של פלסטינים באמצעות רשת מצלמות שנפרשה ביו”ש. הכנסות החברה, שמתגאה בדיוק של 99.9%, צמחו ב-500%, ועם המשקיעים נמנים מיקרוסופט ואייל עופר. המייסדים: “מוכרים רק לדמוקרטיות עם משטר ראוי”.

בכתבה ב- Fast Company יש אזכור וקישור לידיעה שפורסמה בהארץ/TheMarker.

יצויין כי נוסף לשימוש בטכנולוגיה שלה בשטחים, כלפי החברה הושמעה ביקורת גם בהקשר לשימוש בטכנולוגיה שלה בהונג קונג, חצי האי מקאו [מקאו האזור המנהלי המיוחד של הרפובליקה העממית של סין] וברוסיה.

בכתבה באתר Fast Company צוטט דובר מטעם חברת אניויז’ן שאמר בין היתר כי  החברה פעילה ביותר מארבעים מדינות והתקינה את טכנולוגיית זיהוי הפנים [facial recognition] שלה במאות אתרים ברחבי העולם אולם הונג קונג אינה אחד מהם. מסיבות שמירה על סודיות ופרטיות הלקוחות, הוא לא היה מוכן לנקוב בשמות הלקוחות הללו.

יחד עם זאת אישר כי באתר החברה פורסמה לא-מכבר מודעת ‘דרושים’ לתפקיד מנהל מכירות איזורי [Regional Sales Manager] שמושבו בהונג קונג ויעסוק בקשר עם השלטונות בהונג קונג ובמקאו. מאוחר יותר הוסרה המודעה ממדור ה’דרושים’ באתר חברת ההזנק הישראלית. עם זאת הושארה באתר מודעת ‘דרושים’ לתפקיד מנהל שירות טכני במקאו.

בכתבה ב- Fast Company יש אזכור לרשומה (פוסט) שפורסמה באתר של אניויז’ן תחת הכותרת: Ethical and Responsible AI at Anyvision.

הערת עורך Read IT Now: פירסמתי בשנת 2017 שלוש ידיעות באתר זה [כאן, כאן ו- כאן]. הידיעות עסקו בטכנולוגיית זיהוי הפנים של החברה אולם בהקשר לשימוש בה באתרי ספורט שונים לזיהוי אוהדים בעייתיים.