דיווח: חברת טלקום מסודאן מנהלת מגעים עם דרום סודאן על רישיון סלולרי

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי חברת Zain Sudan    (חברה-בת של קבוצת התקשורת הכוויתית Zain) מנהלת מגעים עם המדינה החדשה דרום סודאן על קבלת רישיון סלולרי חדש, לפי דבריה מנכ”לה Elfatih Erwa.

החברה [שבמקור נקראה Sudan Mobile Telecom Company (Mobitel)] קיבלה ב- 1996 רישיון ל- 15 שנה מחרטום בירת סודאן  וחנכה את שירותיה בתחילת 1997.

בשנת 2007 קיבלה החברה אישור ממשרד התקשורת של הדרום והחלה להפעיל את שירותיה באזור באפריל 2008 מול מפעיל אחר Gemtel.

לדברי המנכ”ל החברה תפצל ותפריד את פעילותה בין סודאן לבין דרום סודאן לאחר שהמדינה החדשה תקבל אזור חיוג בינלאומי חדש וכי הם ישקיעו 110 מיליון דולר בתשתיות תקשורת בדרום במהלך 2011.

אלא שבינתיים דווח מדרום סודאן ב- 13 ביולי 2011 כי איגוד התקשורת העולמי [International Telecommunication Union, ITU] כבר העניק לה אזור חיוג בינלאומי חדש שמספרו 211.

בחודש אפריל האחרון פירסמתי ידיעה לפיה ממשלת דרום סודאן [Government of Southern Sudan (GoSS)] ביקשה מחברות הטלקום הפועלות באזור להשעות עבודתן עד שהמימשל יפרסם תקנות רגולציה חדשות למגזר הטלקום. כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס בצטטה את Hisham Mustafa Allam מנהל התפעול הראשי של Zain Sudan, חברת הסלולר הגדולה ביותר מבחינת מספר מנויים. ההחלטה תעכב פעילות החברה להקמת אנטנות קליטת שידורים סלולרים ולפריסת סיבים אופטיים. הוא אמר עוד כי פריסת רשת פס-רחב באזור היא דבר יקר במיוחד בשל היותה של המדינה החדשה תלויה בצפון סודאן או בקניה לשם גישה אל כבלי תקשורת תת-ימיים. קבוצת התקשורת ZAIN שבסיסה בכוויית והיא החברה-האם השקיעה כ- 300 מיליון דולר שהם כ- 20% מכלל ההוצאות שלה בסודאן) הושקעו בחמש השנים האחרונות בדרום סודאן.

בתוך כך נמסר כי במדינה החדשה דרום סודאן שהכריזה על עצמאותה ביום שבת האחרון יונהג בימים הקרובים מטבע חדש: הלירה הדרום-סודאנית שתחליף את הלירה של מדינת סודאן (ביחס של אחד לאחד). השטרות החדשים יהיו מעוטרים בצידם האחד בדמותו של ד”ר John Garang המנהיג המנוח של ההפיכה שהביאה להקמת המדינה החדשה.