דיווח: העיר המבורג בגרמניה הולכת בעקבות העיר מינכן ואף היא צפוייה לעבור מתוכנות של חברת Microsoft לחלופות של קוד פתוח

08:08 12.06.2020

קטגוריות: תוכנה

תגים: , ,

אתר החדשות ZDNet מדווח כי המגמה בכיוון של תוכנות קוד פתוח במחשבים ממשלתיים צוברת תאוצה בגרמניה וכי העיר המבורג הולכת בעקבות העיר מינכן ואף היא צפוייה לעבור מתוכנות של חברת Microsoft לחלופות של קוד פתוח.

הנושא עלה בשיחות הקואליציוניות בהמבורג. הוא נכלל בהסכם בן 200 דפים בין המפלגה הסוציאל דמוקרטית בין מפלגת הירוקים. הסכם זה מגדיר את אופן התנהלות העיר במהלך חמש השנים הקרובות. ההסכם הוצג רשמית בתחילת החודש עוד בטרם נחתם.

מדובר באותן שתי מפלגות אשר לאחרונה החליטו לשנות במינכן החלטה קודמת ולשוב לשימוש בתוכנת קוד פתוח בבירת בוואריה.

לדברי Peter Ganten יו”ר Open Source Business Alliance, OSBA שורה של מדינות ועיריות ברחבי גרמניה כבר נקטו בצעד דומה. עם זאת הוא הדגיש כי לגבי המבורג מדובר בצעד מרשים משום שהעיר באורח מסורתי הייתה בעד השימוש במוצריה של חברת מיקרוסופט.

פוליטיקאים מקומיים בהמבורג כינו את ההחלטה כ”תחילת היציאה ממיקרוסופט” [Einstieg in den Ausstieg von Microsoft]. בין היתר ייתכן כי לפרלמנט המקומי של המבורג תוכנס לשימוש מערכת אופיס מבוססת ענן פרטי בקוד פתוח המכונס “פניקס”.

מטעם חברת מיקרוסופט נאמר לאתר הטכנולוגי הגרמני Heise כי החברה אינה רואה ברצון לתוכנת קוד פתוח רבה יותר כהתקפה עליה וכי מיקרוסופט גם כן משתמשת ומפתחת קוד פתוח ולפיכך היא מקדמת בברכה תחרות הוגנת.

בתוך כך, ב- 8 ביוני 2020 פירסמה חברת RiskSense את הדו”ח  The Dark Reality of Open Source. הדו”ח כולל ניתוח של 54 פרוייקטים בקוד פתוח לפיו פירצות אבטחה בכלים הללו הוכפלו במהלכה של שנת 2019 לעומת 2018: מ- 421 באגים מדווחים ל- 968 אשתקד.

בין השנים 2015 ועד מארס 2020 מצאה החברה 2,694 באגים מדווחים בפרוייקטי קוד פתוח פופולריים.

הדו”ח אינו כולל פרוייקטים דוגמת Linux או WordPress או Drupal וכלים אחרים ‘סופר פופולריים” חינמיים.

בידיעה אחרת שפורסמה באתר ב- 12.5.2020 דווח את סקר של חברת Synopsys לפיו 99% מהתוכנות המסחריות כיום כוללים לפחות רכיב אחד של קוד פתוח אולם 91% מהם כוללים קוד מקור פתוח שאינו מעודכן או שלא נעשה בו עוד שימוש.

הערת עורך Read IT Now: ידיעות קודמות לגבי מינכן, מיקרוסופט ולינוקס פורסמו באתר זה כאן, כאן ו- כאן.