דיווח: האיחוד האירופי קיים מפגש עם מנכ”לי 10 חברות הטלקום האירופאיות הגדולות ביותר לדון בדור חמישי (5G)

העיתון הבריטי “פייננשל טיימס” דיווח ב- 11 בינואר 2016 כי הנציב לענייני כלכלה דיגיטלית של האיחוד האירופי Günther Oettinger הזמין את מנכ”לי 10 חברות הטלקום האירופאיות הגדולות ביותר.

מטרת הדיון (שנערך יום למחרת, 12.1.2016) הייתה לדון בהאצה וביישום אסטרטגיה לפרישה של שירותי סלולר דור חמישי (5G), בין היתר בעידוד “תשתית השקעות אסטרטגיות” ויצירת “תוכנית פעולה” שיקח את יישום פרישת הדור החמישי מעבר למחקר הפשוט.

לדברי העיתון, באירופה יש חשש שמדינות באירופה דוגמת סין, יפן ודרום קוריאה יובילו את הפיתוח של טכנולוגיה שתהיה חיונית לשירותים דיגיטליים. מדינות דוגמת סין ודרום קוריאה משקיעות הרבה מאוד בתחום זה ודרום קוריאה אף מצפה שהשירות יהיה מוכן לקראת משחקי החורף של 2018 [The 2018 Winter Olympic Games או XXIII Olympic Winter Games שיתקיימו בפברואר 2018 בדרום המדינה, משחקי החורף הראשונים אי פעם ביבשת אסיה]. הנציב Oettinger כותב במכתב כי “אירופה חייבת להיות המובילה בתחום זה”.

מכתב ההזמנה לדיון נשלח בין היתר אל מנכ”לי חברת BT, חברת Deutsche Telekom, חברת Telecom Italia, חברת Orange, חברת Vodafone, חברת Nokia ו- Ericsson.

מרבית חברות הטלקום צופות שיהיה שירות דור חמישי מסחרי זמין רק אחרי שנת 2020.